Według najnowszych informacji w Ratuszu rozpoczęto poszukiwania brakujących 3 miliardów zł, które umożliwiłyby budowę centralnego odcinka drugiej linii metra według cen zaoferowanych w przetargu:
Pisząc o tym nie będę zbyt odkrywczy, ale może zanim zaczniemy ciąć w WPI warto zajrzeć do własnego programu wyborczego i przypomnieć sobie jak obiecano rozwój Szybkiej Kolei Miejskiej i stworzenie "naziemnego metra".
Dla przypomnienia:
Schemat linii metra i linii SKM zaprezentowany w kampanii wyborczej:
Fragment z programu wyborczego Pani Prezydent:
Nie wiem ile dokładnie kosztowałby taki rozwój SKM, ale może nie więcej niż mieliśmy do wydania na centralny odcinek drugiej linii.
Władze Warszawy szukają środków na sfinansowanie budowy centralnego odcinka II linii metra. W poniedziałek w Ratuszu odbyło się spotkanie zarządu miasta w tej sprawie - konkretne decyzje mają zapaść do końca czerwca.Źródło: Link do strony.
(...) Miejscy urzędnicy rozważają trzy źródła finansowania tej inwestycji: z budżetu miasta (co wymagałoby zmian w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym i zgody rady miasta), ze środków budżetowych państwa oraz ze środków europejskich. Decyzja w tej sprawie ma zapaść do końca czerwca - poinformował w poniedziałek Marcin Ochmański w wydziału prasowego stołecznego Ratusza.
Pisząc o tym nie będę zbyt odkrywczy, ale może zanim zaczniemy ciąć w WPI warto zajrzeć do własnego programu wyborczego i przypomnieć sobie jak obiecano rozwój Szybkiej Kolei Miejskiej i stworzenie "naziemnego metra".
Dla przypomnienia:
Schemat linii metra i linii SKM zaprezentowany w kampanii wyborczej:
Fragment z programu wyborczego Pani Prezydent:
Naprawdę Szybka Kolej Miejska.Źródło: Program Platformy Obywatelskiej dla Warszawy na lata 2006-2010.
Obecnie samorząd Warszawy zaangażowany jest kapitałowo w kilka przedsięwzięć w komunikacji kolejowej, z których najważniejszym jest spółka Szybka Kolej Miejska. Niestety projekt jest realizowany w oderwaniu od działalności Kolei Mazowieckich utrzymywanych przez samorząd województwa mazowieckiego. Tylko wspólne, skoordynowane działanie ma szanse powodzenia.
Trzeba dążyć do uruchomienia wspólnej, zintegrowanej z Kolejami Mazowieckimi oferty przewozowej, na bazie wspólnego biletu i wspólnego taboru. Dzisiaj widać, że pomysł zakupu za ponad 56 mln. zł taboru dla SKM był przede wszystkim elementem prezydenckiej kampanii wyborczej, a nie długofalowych planów funkcjonowania SKM w Warszawie. Sześć pociągów SKM nie może odgrywać żadnej roli komunikacyjnej w porównaniu z dwustoma pociągami Kolei Mazowieckich.
Kolej naziemnym metrem.
W ciągu jednej kadencji możliwe jest stworzenie systemu sprawnej komunikacji szynowej, "naziemnego metra" opartego na wykorzystaniu istniejących linii kolejowych.
Będą to linie: Pruszków - Śródmieście - Sulejówek; Okęcie - Śródmieście - Legionowo (z możliwością przedłużenia do Modlina); Otwock - Śródmieście - Błonie;
w dalszej kolejności linia okólna: Warszawa Wschodnia - Zoo - Warszawa Gdańska - Bemowo - Warszawa Zachodnia - Śródmieście - Warszawa Wschodnia (dojazd do samego centrum z Bemowa, Pragi czy Targówka zajmował będzie ok. 15 minut).
Linie będą obsługiwane zarówno przez tabor kupowany przez miasto, jak i przez pociągi Kolei Mazowieckich (w dłuższych relacjach). W ramach projektów współfinansowanych z funduszy unijnych oprócz nowoczesnego taboru będą modernizowane tory, przystanki, a także budowane nowe, m. in. Bracka, Targowa, Niemcewicza, Ursus - Niedźwiadek, Radzymińska, Rondo Żaba, Bródno, Powązkowska, Górczewska, Człuchowska.
Nie wiem ile dokładnie kosztowałby taki rozwój SKM, ale może nie więcej niż mieliśmy do wydania na centralny odcinek drugiej linii.
3 komentarze:
Niestety, wygląda na to, że HGW chce to metro budować na siłę.
Pretm wypocił:
"Nie wiem ile dokładnie kosztowałby taki rozwój SKM, ale może nie więcej niż mieliśmy do wydania na centralny odcinek drugiej linii."
Jak nie wiesz, to pozostaw sprawę tym którzy to wiedzą.
Ojej jaki drażliwy anonim.
Prześlij komentarz
Uwaga: Komentarze nie są moderowane (poza wyjątkowymi przypadkami), ale proszę pamiętać, że każdy bierze odpowiedzialność za treść swoich wpisów.