Wysłałem do stowarzyszenia SISKOM dwa pytania, które pojawiły się w poście SISKOM a PO raz jeszcze.
Oto odpowiedzi, jakie otrzymałem:
I odpowiedź jaką otrzymałem:
Powyższe odpowiedzi zostały opublikowane za zgodą SISKOM’u.
Czy Państwa stowarzyszenie informowało w trakcie kampanii wyborczej Panią Hannę Gronkiewicz Waltz, że poprowadzenie metra mostem Północnym może oznaczać, że jak to określił Pan Tumasz w Dzienniku "W najgorszym razie most może być gotowy dopiero w 2015 roku"?Dla przypomnienia interesowało mnie czy HGW mogła mieć w kampanii informację, że jedna z jej sztandarowych obietnic jest zagrożeniem (zgodnie z zastrzeżeniami SISKOMu przedstawionymi w artykule w Dzienniku) dla Mostu Północnego i pomimo tego ten punkt znalazł się w programie.
Czy ten temat i ewentualne zagrożenia dla mostu Północnego były omawiane na konferencji Hanny Gronkiewicz Waltz w dniu 29.08.2006 w której brał udział Pan Wojciech Tumasz?
Oto odpowiedzi, jakie otrzymałem:
Konferencja 29.08 tyczyła się tylko i wyłącznie spraw drogowych.W celu uściślenia przesłałem:
W sprawach komunikacji szynowej Pani Hanie Gronkiewicz Waltz doradzał Krzysztof Rytel z Zielonego Mazowsza.
Poza tym nie jesteśmy nijak związani z Panią Prezydent, z PO, ani z żadną inną partią. SISKOM jest stowarzyszeniem apolitycznym i niezależnym.
Pozdrawiam
Robert Chwiałkowski.
Prosiłbym tylko o potwierdzenie, jeżeli dobrze rozumiem: SISKOM jako stowarzyszenie nie doradzało Pani Gronkiewicz Waltz i nie jest autorem, żadnego z punktów jej programu wyborczego? Czy identyczna sytuacja dotyczy poszczególnych członków zarządu?
Prosiłbym jeszcze o jedno potwierdzenie: Czy dobrze rozumiem, że stowarzyszenie ani członkowie zarządu nie przekazywali Pani Prezydent lub osobom jej doradzającym swojej opinii na temat metra na Tarchomin przez most Północny w czasie kampanii wyborczej ?
I odpowiedź jaką otrzymałem:
Tak, SISKOM nie jest autorem programu wyborczego obecnej Prezydent Warszawy.Otrzymałem jeszcze maila z sugestią, abym dał sobie spokój i z życzeniami wyciszenia (na szczęście tylko świątecznymi), ale nie wnosi on nic poza to, co powyżej.
Jako Stowarzyszenie wzięliśmy natomiast udział (wraz z innymi organizacjami pozarządowymi) w spotkaniu z Hanną Gronkiewicz-Waltz 28.08.2005 - dzień przed wspomnianą konferencją - na którym mieliśmy możliwość zaopiniować ów program.
Niestety do głosu zostaliśmy dopuszczeni (dosłownie dopuszczeni) jako ostatni wypowiadający się z czasem na wypowiedź ok. 1,5 minuty.
W owym czasie nie było mowy o jakimkolwiek przedłużaniu I linii metra. Padły na tym spotkaniu sugestie odnośnie planowanych linii tramwajowych do Nowodworów w takim kontekście, że jedna z dwóch linii jest niepotrzebna - czemu się sprzeciwiliśmy.
Sprawa metra powstała po uchwaleniu przez RM Warszawy SUiKZP, w którym zleciała rezerwa pod przedłużenie drugiej linii metra.
Ponadto nie przekazywaliśmy "Pani Prezydent lub osobom jej doradzającym swojej opinii na temat metra na Tarchomin przez most Północny w czasie kampanii wyborczej" ani po jej zakończeniu.
Pozdrawiam
W imieniu SISKOM
Wojciech Tumasz
Powyższe odpowiedzi zostały opublikowane za zgodą SISKOM’u.
8 komentarzy:
Dla pełniejszego obrazu sprawy (czy też afery, jak kto woli) warto dodać, że pan Robert Chwiałkowski, jeden z założycieli SISKOM i chyba najbardziej aktywny agitator na rzecz budowy autostrad w mieście i promocji ruchu samochodowego, jest pracownikiem PKP. Taka ciekawostka, pracownicy PKP działają na rzecz marginalizacji transportu szynowego i promocji ruchu samochodowego. I jak łatwo sprawdzić na portalu GW, zazwyczaj robią to w godzinach pracy. Używane przez pana Roberta Ch. loginy na portalu gazety wyborczej to: robert_c, zielony_audytor, siskom_tak, siskom.waw.pl.
Sugeruję autorowi zachowanie w bezpiecznym miejscu tamtego maila z pogróżkami od SISKOM.
uzupełnienie do powyższego: niejaki vampi_r na portalu GW to też pan Robert Chwiałkowski
Na razie widzę, że jedyne osoby które nie boją się podpisać swoim nazwiskiem to członkowie SISKOM.
Zarówno autor bloga jak i komentator wieszający pieski na siskomie robią to tylko ciesząc się pozorną "anonimowością" internetu.
ciekawe czy podtrzymali by swoje zarzuty lub rónwie chętnie snuli by jakieś insynuacje podpisując się z imienia i nazwiska.
do Anonymousa powyżej:
Nie masz pojęcia o czym piszesz albo celowo przeinaczasz fakty.
SISKOM promuje zrównoważony rozój, bo potrzeba w warszawie zarówno komunikacji szynowej jak i sprawnego systemu obwodnicowego.
http://www.siskom.waw.pl/main.html
masz tam również TAK dla parkingów, dla buspasów, dla nowych linii trawajowych,dla metra, dla strefy pieszej w ścisłym centrum czy dla ścieżek rowerowych.
W warszawie nie będzie też żadnej autostrady tylko ring dróg eksresowych rozprowadzający ruch z i do Warszawy. Jak chesz wiedzieć więcej to poczytaj sobie stanoiwsko nr 1 siskomu i będziesz wiedział jakie jest odicjalne zdanie tego stowarzyszenia na budowe autostrad i dór ekspresowych na Mazowszu.
z tego co wiem to jedynie nick siskom_tak jest oficjalnym nickiem siskomu pod który stowarzysznie wypowiada się i zajmuje stanowiska w swoim imieniu czyli osoby prawnej. Pozostałe nicki to wypowiedzi osób prywatnych a nie stowarzyszenia !!!
Kolejne kłamstwo - to że SISKOM i Robert Chwiałkowski są za marinalizacją transportu szynowego - jest wręcz przeciwnie.
To jest lista osób które podpisały się pod petycją do rządu polskiego o preferowanie transportu kombinowanego tzw. "tiry na tory"
http://www.tirynatory.oai.pl/index.php?r=9&peid=1
zobacz pozycję 271.
Pod którą pozycją Ty się podpisałeś ?
Lubisz nadużywać słów, których znaczenia nie nasz "afera" czy "pogróżki".
A wracając do meritum i porządkując fakty na podstawie przedstaionej korespondencji i moje wiedzy o siskomie jako sympatyka:
1) Siskom był za przedłużeniem pierwszej lini metra na Białoękę na odzielnym moście do tego celu przeznaczonym, zanim jeszcze pani HGW zaczęła kampanie wyborczą.
2.) Są też za jak najszybszą budową mostu północnego z linią trawajową.
3.) SISKOM nie pisał programu wyborczego HGW tylko zgłaszał swoje uwagi o do części drogowej - niektóre mogły zostać uwzględnione.
4.) SISKOM nie pisał ani nie zgłaszął uwag do programu HGW związanego z komunikacją szynową
tutaj już pałeczkę przejął niejaki Krzysztof Rytel.
Ten pan twierdzi że w Warszawnie nie jest już wystarczająca ilość dróg nie trzeba budować żadnych nowych i że wszystkie problemy komunikacyjne Warszawy da się rozwiązać torami i rowerami
5.) SISKOM nie opracowywał ani nie konsultował żadnej z map opublikowanych przez HGW w czasie kampani.
i na szczęście - bo jakby takie gnioty wyszły od siskomu to dużo by stracili w moich oczach,
bo na tych mapkach roi się od błędów.
Prawopodonie te mapki dla sztabu HGW opracowywało Zielone Mazowsze i Rytel.
Wyprzedając pytanie - nie jestem członkiem SISKOMu - jestem jedynie sympatykiem a przedstawione informacje znam z korespondecji z siskomem- głównie na ich forum.
mała pomyłka się wkradła
w zdaniu:
"Ten pan twierdzi że w Warszawnie nie jest już wystarczająca ilość dróg nie trzeba budować żadnych nowych ... "
"Ten pan twierdzi, że w Warszawnie jest już wystarczająca ilość dróg nie trzeba budować żadnych nowych ... "
dodatkowo pojawiło się pare literówek za które przepraszam
przepraszam
Na razie widzę, że jedyne osoby które nie boją się podpisać swoim nazwiskiem to członkowie SISKOM.
tom, narzekasz - ale jednak się nazwiskiem i imieniem nie podpisałeś... nędza
tom: "Zarówno autor bloga jak i komentator wieszający pieski na siskomie"
Nie rozumiem dlaczego tyle emocji i oskarżeń w stosunku do tego blogu pada, kiedy zadane zostały proste pytania:
Najpierw pytałem z czego wynika rozbieżność zdań pomiędzy radnymi klubu PO będącymi członkami SISKOM i wiceprezydentem (tak dla przypomnienia rozmawiamy tylko o metrze i moście Północnym. Ok, przyjmuję do wiadomości, że jest to sprawa drugorzędna, kwestia komunikacji wewnątrz i tyle.
A kolejne pytanie dotyczyło tego czy SISKOM zgłaszał do HGW (lub otoczenia) w trakcie kampanii swoje zastrzeżenia co do pomysłu puszczenia metra przez most Północny.
Odpowiedź była, że nie. I co tu dalej można dyskutować?
Czy zadane pytania w jakiś sposób naruszają dobre imię stowarzyszenia i wymagają długiego wywodu o zasługach SISKOMu?
Sugeruję nie wdawać się w jakieś tyrady z SISKOM, bo to strata czasu. Żaden normalny człowiek nie ma tyle czasu, żeby dyskutować z tymi "społecznymi komiteciarzami". Oni potrafią "społecznie działać" na forum GW niemal 24h na dobę, i na okrągło kopiować te same oklepane teksty.
Te wszystkie rzekome "inicjatywy" SISKOM w rodzaju "tiry na tory" czy "komunikacja miejska" to są tylko takie "społeczno-ekologiczne" przekrywki i urabianie gruntu pod właściwy "numer", który ma polegać na wprowadzeniu do miasta międzynarodowych autostrad (nazywanych przez nich "obwodnicami"). O to idzie gra, a nie o jakąś "komunikację miejską", i w tym celu został powołany do życia SISKOM.
Zupełnie przypadkiem złożyło się tak, że "zarząd" i czołowi "działacze" SISKOM to członkowie i sympatycy PO, radni PO, albo członkowie nieboszczki UW (czyli obecnie "Lewi Demokraci", spod znaku towarzysza Borowskiego).
I jeszcze taki ciekawy zbieg okoliczności: nagła autostradowa aktywność na portalu GW i mobilizacja SISKOMu zbiegła się w czasie z przejęciem przez Agorę firmy reklamowej AMS, utrzymującej się ze stawiania przy drogach billboardów reklamowych. Może i przypadkowo.
tom pisze: "Wyprzedając pytanie - nie jestem członkiem SISKOMu - jestem jedynie sympatykiem a przedstawione informacje znam z korespondecji z siskomem- głównie na ich forum."
A na forum GW-Ursynów w wątku "nie będzie drogi Ursynów-Wilanów" ten sam Tom pisze:
"Pozdrawiam
członek Siskom".
Można go bez trudu rozpoznać po takich samych błędach interpunkcyjnych i literówkach.
Prześlij komentarz
Uwaga: Komentarze nie są moderowane (poza wyjątkowymi przypadkami), ale proszę pamiętać, że każdy bierze odpowiedzialność za treść swoich wpisów.