23 sty 2007

Oświadczenia i HGW: A jednak TransEko?

O pracy Andrzeja "Pracuje w całej Polsce, ale nie w Warszawie" Waltza w Gazecie Wyborczej:
Początkowo pani prezydent mówiła, że przepisy określające terminy złożenia oświadczeń majątkowych są zawiłe. Wczoraj zmieniła linię obrony. - W ogóle nie musiałam składać oświadczenia męża, bo on nie wykonuje działalności gospodarczej na terenie Warszawy - oświadczyła.

Ustaliliśmy, że Andrzej Waltz ma firmę zarejestrowaną w stolicy i tu płaci podatki. Współpracował ze znaną na stołecznym rynku spółką TransEko projektującą miejskie inwestycje komunikacyjne. - Ale od roku tego nie robi. Prowadzenie działalności to nie to samo co jej wykonywanie. Cały weekend siedziałam z głową w kodeksie i doszłam do takiego wniosku.
Źródło: Stolica znów na wybory?, Jan Fusiecki, Dominika Olszewska, Gazeta Wyborcza, link do strony.

Wczoraj po południu cofnąłem część swojego wpisu ze screenami ze strony firmy TransEko obawiając się, że jest to zbyt słaby ślad (jak sugerowały komentarze). Teraz mogę żałować, bo jednak coś jest na rzeczy.




I odpowiedź MSWiA:
- To tłumaczenie wydaje mi się pokrętne. Początkowo pani prezydent kwestionuje terminy, ale mówi, że złożyła pismo świadczące o tym, że jej mąż prowadzi działalność gospodarczą. Teraz wbrew oficjalnemu pismu oświadcza, że tej działalności mąż nie prowadzi. Oświadczenia małżonków nie rozstrzygają, czy prowadzi się jakieś interesy w mieście, czy nie. Ten fakt po prostu trzeba zgłosić, bo władza musi być przejrzysta - mówi minister Zielinski. I dodaje: - Hanna Gronkiewicz-Waltz oskarża nas o stosowanie jakichś sztuczek. Przecież przepisy przewidujące utratę mandatu za brak oświadczeń Sejm przyjął w 2005 r. z inicjatywy PO i SLD, gdy PiS był jeszcze w opozycji.
Źródło: Stolica znów na wybory?, Jan Fusiecki, Dominika Olszewska, Gazeta Wyborcza, link do strony.

No to będzie ciekawie, bo jak pisałem wczoraj, nadal nie jestem pewien, ale jeżeli Pani Prezydent złożyła jednak to oświadczenie według określonego formularza, to teraz przyznaje się do napisania nieprawdy. Pośrednio świadczą o tym słowa ministra: "wbrew oficjalnemu pismu oświadcza".

I na koniec słowa ministra o możliwych wyborach:
PiS nie przyjmuje więc tłumaczeń pani prezydent. Co to oznacza dla Warszawy? - Wszystkie miasta potraktujemy tak samo. Będą przedterminowe wybory - zapowiada minister Zieliński.
Źródło: Stolica znów na wybory?, Jan Fusiecki, Dominika Olszewska, Gazeta Wyborcza, link do strony.

4 komentarze:

Anonimowy pisze...

Kolejna godzina, kolejny wykręt bufetowej:

http://wiadomosci.onet.pl/38601,film.rd?url=/6873,,,7,temat.html

"Gronkiewicz- Waltz: nie byłam świadoma obowiązku składania oświadczenia o działalności gospodarczej męża"

ckwadrat pisze...

Mnie to przypomina "nie współpracowałem", "podpisywałem, ale nie współpracowałem", "współpracowałem, bo potrzebne mi to było do książki", "współpracowałem, ale nikogo nie skrzywdziłem".. itp. HGW kompromituje się kłamstwami w żywe oczy, a nie faktem, że spóźniła się z oświadczeniem majątkowym męża. Czy taki człowiek może być prezydentem?

Anonimowy pisze...

Jasność pomroczna?
czy może pomroczność jasna dla wszystkich?

pretm pisze...

"mam męża ale on jest z PiSu"
W końcu jej maż pracował z Kaczyńskim. Żeby się zaraz nie okazało, że jest agentem Kaczorów.

Prześlij komentarz

Uwaga: Komentarze nie są moderowane (poza wyjątkowymi przypadkami), ale proszę pamiętać, że każdy bierze odpowiedzialność za treść swoich wpisów.