Mam pewne wątpliwości (ale jestem otwarty na dyskusję), co do wykorzystania faktu "zakupu" nowych autobusów jako tylko i wyłącznie sukcesu HGW przy jednoczesnym mówieniu o działaniach poprzedników: "wiele spraw i projektów niedokończonych, zaniedbanych, porzuconych, ale też przykłady wielkich wizji, za którymi nic nie stało."
Tak podana informacja o zakupie 150 autobusów może być myląca. Autobusy nie zmaterializowały się w cudowny sposób w momencie przyjścia HGW do Ratusza.
Przetargi zostały przeprowadzone przez MZA w 2006 roku a nowej władzy pozostały podpisy, lub rozstrzygnięcie niektórych.
Przetarg na 100 przegubowych autobusów został ogłoszony w Maju 2006.
2006-05-12 Miejskie Zakłady Autobusowe sp. z o.o. WarszawaŹródło: Baza przetargów na infobus.pl
Ogłasza przetarg nieograniczony na dostawę 100 sztuk fabrycznie nowych, przegubowych autobusów miejskich.
2006-09-08 Sto nowych przegubowców ma dostarczyć firma Solaris. Wbrew obawom będą niskopodłogowe. O kontrowersyjnym przetargu na nowe autobusy pisaliśmy w czerwcu (2006). Wielu warszawiaków zbulwersowały wówczas niskie wymagania Miejskich Zakładów Autobusów.Źródło: Solaris znowu dostarczy sto autobusów, GW, link do strony.
Przetarg na 50 autobusów w pełni niskopodłogowych został ogłoszony w Czerwcu 2006.
2006-06-01 Miejskie Zakłady Autobusowe Sp. z o.o. WarszawaŹródło: Baza przetargów na infobus.pl
Ogłasza przetarg nieograniczony na dostawę 50 sztuk fabrycznie nowych, pojedynczych autobusów miejskich, trzydrzwiowych, klasy MAXI
Na wiosnę do Warszawy dojadą pierwsze krótkie solarisy z klimatyzacją. Do wakacji dotrze w sumie 50 takich autobusów.Link do strony.
Wczoraj (Styczeń 2007) Miejskie Zakłady Autobusowe podpisały umowę z producentem. To już kolejna partia niskopodłogowych solarisów z klimatyzacją. Poprzednio podpoznańska firma dostarczyła 80 przegubowców.
I jeszcze jedna informacja:
Pażdziernik 2006. Miasto zaczęło szukać firm, które będą wozić warszawiaków setką nowych klimatyzowanych autobusów. To kolejny krok do dalszej liberalizacji rynku przewozów. Miasto zleca usługi firmom prywatnym, bo są najczęściej nieco tańsze od Miejskich Zakładów Autobusowych.Link do strony.
Wybrane w przetargu firmy muszą w sumie sprowadzić do Warszawy 100 niskopodłogowych, 12-metrowych autobusów. Wszystkie muszą mieć klimatyzację. Będą wozić warszawiaków na określonych liniach przez dziesięć lat.
I efekt końcowy:
W obecności Prezydent m. st. Warszawy Hanny Gronkiewicz-Waltz w siedzibie Zarządu Transportu Miejskiego podpisano umowę z dwoma firmami transportowymi, na podstawie której nowe, niskopodłogowe autobusy od czerwca będą kursować po stolicy.Link do strony.
Jeżeli chodzi o rozpisanie nowego przetargu to nie ma wątpliwości. Szybko i sprawnie przeprowadzony przetarg będzie można już wpisać już do swoich sukcesów.
2007-02-23 Miejskie Zakłady Autobusowe Sp. z o.o. WarszawaŹródło: Baza przetargów na infobus.pl
Ogłasza przetarg nieograniczony na dostawę 50 sztuk fabrycznie nowych, pojedynczych autobusów miejskich niskopodłogowych o długości 9,5 ÷ 12,1 metra.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: Komentarze nie są moderowane (poza wyjątkowymi przypadkami), ale proszę pamiętać, że każdy bierze odpowiedzialność za treść swoich wpisów.