31 maj 2007

Kilka dobrych informacji przed Dniem Dziecka.

Wysyp dobrych informacji (choć każdy może znaleźć coś dla siebie do ponarzekania) na dwa dni przed świętowaniem pierwszego półrocza prezydentury.
Dziś władze miasta podpiszą umowę na projekt mostu Krasińskiego wraz z trasą dojazdową. Udało się uporać się z dotychczasowymi odwołaniami firm startujących w przetargu.

Przeprawa przez Wisłę, która ma połączyć Żoliborz z Bródnem, ma więc szansę być gotowa razem z mostem Północnym, a nawet nieco wcześniej, czyli do końca 2010 roku.

Wczoraj minął termin składania protestów. Dziś ZDM może już podpisać umowę. - Liczymy, że projekt mostu będzie gotowy najpóźniej do lutego przyszłego roku i będziemy mogli natychmiast ogłosić przetarg na wykonawcę. Latem 2008 r. będzie można zacząć budowę - mówi "Rz" wiceprezydent Jacek Wojciechowicz.
Źródło: Izabela Kraj, Most Krasińskiego już wolny od protestów, Rzeczpospolita, link do strony.

Poczekamy na przetarg na budowę. I pierwsze protesty mieszkańców.
- Odejdę. Dla dobra dzielnicy -oświadczył wczoraj szef rady Pragi - Północ Jacek Wachowicz z Praskiej Wspólnoty Samorządowej. To samo zamierza zrobić burmistrz Artur Marczewski i jego dwaj zastępcy z PiS, których nie uznaje Hanna Gronkiewicz-Waltz.

- Wyciągamy rękę na zgodę do pani prezydent, PO i LiD -mówią.

Zanosi się więc na przełom w politycznej walce między PiS z PO, która od miesięcy toczy się na Pradze-Północ. Postanowili zrezygnować ze swoich funkcji (choć są przekonani, że zostali wybrani legalnie), by zakończyć polityczne spory paraliżujące pracę w dzielnicy. Ale złożą dymisje wówczas, gdy prezydent sama zwoła na Pradze sesję, wyznaczy osobę, która ją poprowadzi i na której wszyscy radni zgodzą się jeszcze raz wybrać burmistrza, szefa rady i ich zastępców. By nie było już wątpliwości, że są wybrani prawidłowo.
Źródło: Izabela Kraj, Zarząd PiS chce abdykować, Rzeczpospolita, link do strony.

Można cofnąć się o krok a nie iść w zaparte jak Pani Prezydent? Można.
W czwartek o godz. 23.15 na całkiem nowe trasy, także do wielu peryferyjnych osiedli i podwarszawskich miast, wyrusza spod Dworca Centralnego 38 inaczej ponumerowanych linii.

Tak dużych zmian w komunikacji nocnej nie było od ponad 40 lat. Zmieni się nie tylko numeracja (pojawią się autobusy N z dwucyfrowym numerem), ale też mnóstwo tras. Po pierwsze, autobusy nocne zaczną dojeżdżać do następnych miejscowości pod Warszawą. Od prawie trzech tygodni można dotrzeć nocnym autobusem do Konstancina-Jeziorny, a teraz także do Pruszkowa, Legionowa, Marek, Raszyna i Janek. Wczoraj okazało się, że z pewnym poślizgiem może zacząć kursować linia do Ząbek, bo urzędnicy nie załatwili wszystkich dokumentów w sprawie korzystania z przystanków.

Poważnie zmienią się także trasy w samej Warszawie. Autobusy zaczną dojeżdżać do nowych osiedli np. na Zawadach (N31), przy ul. Skarbka z Gór na Białołęce (N11) czy wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego (N75). Powstaną dwie linie obwodowe, które pozwolą szybko podróżować między różnymi dzielnicami z ominięciem Śródmieścia, np. z Ursusa na Mokotów czy z Ursynowa na Gocław.
Źródło: Krzysztof Śmietana, Nocna rewolucja autobusowa, Gazeta Wyborcza Stołeczna, link do strony.

Metro w godzinach nocnych, autobusy nocne dojeżdżające do podwarszawskich miejscowości i dalszych osiedli. To już jedną grupę mieszkańców mamy zadowoloną.
Gigantyczna 300-metrowa wieża, a być może nawet dwie, miałaby stanąć w centrum stolicy - dowiedziała się "Rzeczpospolita".

Obecnie najwyższą budowlą w stolicy 231 metrów z iglicą - jest Pałac Kultury i Nauki. Najwyższy biurowiec to z kolei znajdujący się na warszawskiej Woli Warsaw Trade Tower (208 m).

Ale niewykluczone, że wciągu kilku lat sytuacja się zmieni. Są poważne plany, by w centrum stolicy, niedaleko Al. Jerozolimskich, powstały warszawskie Twin Towers. Rekordowo wysoką wieżę (276 metrów bez iglicy, z nią ok.300 m) planują wybudować wspólnie Warta i PKP. Drugą -niemal obok -chciałyby postawić już same koleje. Czy to realne?

-Technicznie projekt jest wykonalny. Prowadzimy już wstępne rozmowy - ujawnia Paweł Olczyk, dyrektor Biura Nieruchomości Strategicznych PKPSA. Pomysłodawcy podzielili się tymi planami z władzami Warszawy. A one nie mówią "nie".

Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy: Rzeczywiście wiemy o pomyśle budowania trzystumetrowej wieży w okolicach Al. Jerozolimskich. Prywatnie nie jestem zwolennikiem teorii, że w Warszawie można budować tylko do wysokości Pałacu Kultury i Nauki, więc na pewno będziemy pozwalać architektom i inwestorom, by planowali więcej niż 30 pięter.

Sama idea budowy takiego wieżowca wydaje mi się interesująca. Niewątpliwie byłoby to ciekawe wyzwanie. I chyba miło byłoby mieć najwyższy budynek w Europie?
Źródło: Izabela Kraj, Manhattan w Alejach Jerozolimskich, Rzeczpospolita, link do strony.

Na pewno miło jest mieć najwyższy budynek w Europie. Ciekawe tylko jak będą do niego dojeżdżać jego użytkownicy (piszę to patrząc na powoli rozładowujący się korek na Jana Pawła)?

Bo chyba trudno uwierzyć, że wszyscy przesiądą się z samochodów do komunikacji publicznej.



Aktualizacja do informacji o Warszawskich Twin Towers.
Informacja PKP S.A. do artykułu w dzienniku "Rzeczpospolita" pod tytułem "W Warszawie powstanie najwyższy budynek w UE"

Jarosław Adwent - Członek Zarządu PKP S.A. - Dyrektor Zarządzania Nieruchomościami: W związku z dzisiejszym artykułem w dzienniku Rzeczpospolita „W Warszawie powstanie najwyższy budynek w Unii Europejskiej” informuje:

1. Polskie Koleje Państwowe S.A. nie planują obecnie wybudowania jakichkolwiek budynków Warszawie wspólnie z Grupą WARTA.

2. Polskie Koleje Państwowe S.A. posiadają atrakcyjne tereny inwestycyjne wzdłuż Alei Jerozolimskich w Warszawie i przy ulicy Chmielnej, które będą przedmiotem inwestycji budowlanych. Charakter tych inwestycji jest wspólnie omawiany przez PKP S.A. i Urząd Miasta Warszawy. Ostateczna decyzja o charakterze inwestycji na wyżej wymienionych terenach jeszcze nie zapadła. Informacje o wieżowcach, ich wysokości oraz innych obiektach na tym terenie są czystą spekulacją i nie mają jeszcze żadnego potwierdzenia we wspólnych pracach PKP S.A. oraz Urzędu Miasta Warszawy.

3. Polskie Koleje Państwowe S.A. przygotowały już procedury wyłaniania zewnętrznych inwestorów na terenach należących do spółki, ale nie prowadzi według tych procedur jeszcze rokowań z jakimkolwiek inwestorem.
Źródło: Link do strony.

9 komentarzy:

Mikołaj pisze...

"Warszawskie Twin Towers"? Nie wierzę żeby pani prazydent zgodziła się na coś co może być skojarzone z Kaczyńskimi :)

pretm pisze...

Jedną nazwiemy Hania a drugą Donald i będzie po problemie:)

Jaform pisze...

hah bliźniaki. jednojajeczne xP

lepiej mi powiedzcie: Rondo Starzyńskiego się korkuje od Ronda Żaba. Jak ktoś był rano to widział na 100%. I w związku z tym jak otworzą ten drugi wiadukt w stronę Wisły to chyba Rondo Radosława będzie zagrożone tak?? Korki się przeniosą kawałek dalej??

pretm pisze...

Dobre pytanie, ale nie wiem czy na Rondzie Babka może być jeszcze gorzej niż teraz.

Podobno ma być ogłoszony przetarg na poprawę sytuacji.

Jaform pisze...

No niejednokrotnie stałem 5-7 minut w TRAMWAJU (!!!!!) tam na światłach bo tak zakorkowane że przejechać nie mógł. Ale w ogóle pomiędzy Starzyniakiem a Żabą to już taka tragedia jak nie wiem. kilometrowy korek

pretm pisze...

Nie rozumiem na czym polega problem, żeby tak jak przed wyborami pracowali nad tym wiaduktem 24/7 i wykonawca dostał dodatkowe pieniądze.

Rondo Starzyńskiego - do wyborów szło jak burza

Aksta pisze...

Ho ho nie poznaję strony. Powiało optymizmem. Może gatunek Homo sapiens s. nie jest aż taki destrukcyjny....

Anonimowy pisze...

"Jedną nazwiemy Hania a drugą Donald i będzie po problemie:)"
A obydwa nakryjemy grubą tkaniną bawełnianą. Albo na szczycie każdej z nich umieścimy małego konika stepowego:)

pretm pisze...

"Powiało optymizmem"

A kiedy nie było tutaj optymistycznie? :)

Prześlij komentarz

Uwaga: Komentarze nie są moderowane (poza wyjątkowymi przypadkami), ale proszę pamiętać, że każdy bierze odpowiedzialność za treść swoich wpisów.