Po tygodniu dyskusji o bezpieczeństwie i monitoringu dzisiaj artykuł w Rzeczpospolitej o planowanym montażu kamer w 50 nowych autobusach MZA.
Czyli tak z 8 tys. zł na jeden autobus, co by oznaczało koszt prawie 9 milionów, aby zainstalować system we wszystkich w ramach MZA. To mniej niż wydano na nagrody z okazji Świąt Wielkanocnych :)
Dla zainteresowanych przykład jak jest to zorganizowane w Londynie:
W przyszłym tygodniu rozpocznie się montaż kamer w 50 pojazdach największego przewoźnika w Warszawie - Miejskich Zakładów Autobusowych. Po latach wahania spółka postanowiła zainwestować w bezpieczeństwo.Źródło: kmaj, Kamery podejrzą pasażerów w 50 miejskich autobusach, Rzeczpospolita, link do strony.
W każdym z tych autobusów będą trzy kamery: dwie obserwujące pasażerów i jedna skierowana na ulicę przed pojazdem (posłuży policji w przypadku problemów z ustaleniem sprawcy kolizji z udziałem miejskiego autobusu).
Obraz z kamer będzie rejestrowany na twardym dysku w każdym autobusie, więc obsługa będzie mogła obejrzeć nagranie dopiero po zjeździe do zajezdni. Zdjęcia mają posłużyć do namierzania kieszonkowców i wandali oraz jako dowody w sądzie.
Wart ponad 400 tys. zł kontrakt realizuje wybrana w przetargu firma Polgard. W tym roku MZA mają ogłosić przetarg na montaż kamer w kolejnych 50 autobusach. Przypomnijmy, że po Warszawie jeździ w godzinach szczytu ponad 1,1 tys. autobusów MZA.
Czyli tak z 8 tys. zł na jeden autobus, co by oznaczało koszt prawie 9 milionów, aby zainstalować system we wszystkich w ramach MZA. To mniej niż wydano na nagrody z okazji Świąt Wielkanocnych :)
Dla zainteresowanych przykład jak jest to zorganizowane w Londynie:
Operation BusTag is a Closed Circuit Television (CCTV) investigation unit, and was set up in November 2004 by the Met's Transport Operational Command Unit which is funded by Transport for London (TfL) to:Źródło: Link do strony.By the end of 2005 TfL fitted all of London's 8 000 buses were with fully recording CCTV and there are now as many as 60,000 cameras fitted on the fleet.
- Tackle criminal damage being committed on London's buses.
- Identify and bring to justice those who have committed criminal damage on London's buses.
- Liaise with bus companies and other authorities to tackle criminal damage and anti-social behaviour.
CCTV images from cameras now on board every one of London's 8,000 buses are used by the team to apprehend those causing damage which costs bus companies millions of pounds a year to repair.
Since November 2004 Operation BusTag has made over 1381 arrests for criminal damage, and 787 arrests have been made in the past 11 months.
The BusTag operation also works closely with London's 23 bus operating companies who together have a team of 70 CCTV analysts who go through thousands of hours of footage every year to pin point images of alleged crimes.
A disc of images will then be handed over to BusTag officers who will:
- View the footage and establish that an offence has taken place.
- Establish clear images of the suspect.
- Take the best image and circulate it as a Powerpoint picture.
- Circulate images to police boroughs, schools and newspapers.
- Once a suspect has been identified they will be arrested by borough officers.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: Komentarze nie są moderowane (poza wyjątkowymi przypadkami), ale proszę pamiętać, że każdy bierze odpowiedzialność za treść swoich wpisów.