2 lis 2007

A było tak pięknie.

23 października, dwa dni po zwycięskich dla PO wyborach z rekordowym wynikiem Donalda Tuska w Warszawie. Kluczowy przekaz to spokój. Ciche negocjacje z PSLem, żadnych kłótni, pełna zgoda, media całe zadowolone, wszyscy delektują się porażką PiSu.

W tym momencie dla Ratusza oznacza to perspektywę niekontrolowanej władzy w Warszawie. Wojewoda z PO (pisze się nawet o przychylnym dla HGW Lechu Jaworskim), Prezydent z PO, Rada Warszawy z większością PO, burmistrzowie z PO, rady dzielnic z większością PO i silna reprezentacja posłów warszawskich w Sejmie. Czyli zapowiedź spokojnego rządzenia.

I co robi Pani Prezydent? Publicznie, najprawdopodobniej bez żadnych analiz i propozycji nowych lokalizacji w ręku, ogłasza, że "Mam pokusę, żeby Stadion Narodowy przenieść poza granicę Warszawy, np. do Łomianek."

Efekt?

Gazeta Wyborcza, Grzegorz Miecugow, Monika Olejnik, Roman Kosecki, urbaniści, mieszkańcy Pragi, wojewódzki konserwator zabytków, 60 proc. warszawiaków, radni LiDu z Pragi Południe i wiele innych osób (o PiSie i minister Jakubiak nie wspominam) wypowiada się przeciw zmianie lokalizacji Stadionu Narodowego lub zadawało pytania dlaczego teraz.

Nie wierzę, że inicjatywa była tylko po stronie Pani Prezydent. Zbyt wielu innych polityków PO i PSL wypowiadało się podobnie. Nawet Donald Tusk nie przeciął spekulacji, choć nie można mieć do niego pretensji, bo po tym praniu mózgu przez doradców medialnych nauczył się mówić tak, że można jego słowa interpretować na wiele sposobów. I zawsze da się go jakoś wytłumaczyć.

Powierzono Hannie Gronkiewicz Waltz rolę posłańca złych wieści a kiedy okazało się, że strzelają nawet z własnego medialnego obozu, wycofano się rakiem. I najgorzej na tym wyszła Pani Prezydent, choć jeżeli jest tak naiwna, aby wyjść przed szereg z nieprzygotowaną propozycją to sama jest sobie winna.

Czy warszawiacy zapamiętają jej to zamieszanie? To zależy od dalszych losów Stadionu Narodowego.

PS Po tym jak Mirosław Drzewiecki zmienił zdanie o 180 stopni zostawiając HGW na pastwę mediów nie przewidywałbym więcej wspólnych spacerów Pani Prezydent i Pana Posła za rączkę po Sejmie.




Zdjęcie za Rzeczpospolitą.

22 komentarze:

Anonimowy pisze...

Czyżby przeniesienie stadionu miało być opłatą za odbywające się za kulisami ustępstwa negocjacjach politycznych, w okreslonych sytuacjach zwanych prostytucją lub korupcją polityczną?

Sławek pisze...

Korupcja to była w taśmach Beger, a tutaj są negocjacje z użyciem zasłony dymnej.
P.S. Przeprośmy pana Prezydenta
http://lavira.pl/przepraszam

Anonimowy pisze...

Rączka rączkę myje?
A Ty Sławeczku nudny jesteś...

Anonimowy pisze...

Witam, ponieważ zostałam "powieszona" na liście, chciałam się przywitać i podziękować. Przyznam, że takie towarzystwo to dla mnie zaszczyt - przy innych autorach jestem małym pikusiem. Blog istnieje, bo bardzo bym chciała, żeby jak najwięcej informacji mogło się "rozprzestrzenić" :)
Bufetową odwiedzam od dawna, serdecznie gratuluję pomysłu i wytrwałości.

pretm pisze...

@konserwatywna

"powieszona na liście" :) zauważyłem link do siebie, dodałem rss i podglądam nowe wpisy.

Dla zainteresowanych adres:
(konserwatywna.blox.pl)

pozdrawiam,
M

Anonimowy pisze...

Ja pani Gronkiewicz-Waltz to zamieszanie zapamiętam i to niezależnie od tego, gdzie w końcu stadion stanie. Próba pogrzebania moich osobistych nadziei na porządny stadion i Euro w Warszawie nie może tak po prostu zostać zapomniana.

fumfel pisze...

Sławek bym powiedzial ze bardzo nudny jestes bo na tasmach beger nigdzie nie było słowa o daniu w łape tylko o funduszu do którego mozna by było pozyczyc a potem oddac kase(zreszta tylko teoretycznie mogl on istniec). Jakoz ta sprawa nie byla w sadzie jak zapowiadała begerowa - bo nie bylo z czym isc. Wiec widac ze jestes poprostu niedouczony w tej sprawie i pieprzysz 3 po 3

Anonimowy pisze...

A ja to O Walzowej już pisałem na:
www.calaprawda24.bloog.pl
Ale powiem jeszcze raz :Za Korupcją jej się tęskni!!

fumfel pisze...

Tutaj jest cała rozmowa i ngdzie nie widze - damy wam w łape
http://dzentelman.com/archives/2006/09/27/tasmy-poslanki-beger-dzien-na-zywo/

Filmiki nie działają ale mozna przeczytac (co zresztą uczyniłem)

Anonimowy pisze...

Drobna autoironia. W każdym razie bardzo mi miło :)

pretm pisze...

@slawek

Dziękuję za link. Poziom tam wyznaczają wpisy takie jak:

"przepraszam leszku za to ze zyjesz"

"przepraszam za to żeś ci się wykluli z jajka"

"Przepraszam za: to, ze sie urodziles"

"Przepraszam za: to że nie było aborcji gdy przychodziłeś na świat"

pretm pisze...

@konserwatywna

chciałem tylko podkreślić, że absolutnie nie mam zamiaru nikogo "wieszać" ;)

Zapraszam do komentowania i do kontaktu.

Sławek pisze...

pretm pisze...

@slawek

Dziękuję za link. Poziom tam wyznaczają wpisy takie jak:

"przepraszam leszku za to ze zyjesz"

"przepraszam za to żeś ci się wykluli z jajka"

"Przepraszam za: to, ze sie urodziles"

"Przepraszam za: to że nie było aborcji gdy przychodziłeś na świat"

Ostatni cytat jest błędny.
Ciekawe,że wychwyciłeś promil jednostronnie chamskich wpisów, a co powiesz na te:

"tusk-palant, gdansk

Przepraszam za: przepraszam ze sie urodzilem jestem hory psychicznie"

"Wszystkich piszących tutaj ćwierćinteligentów. miejmy nadzieje, ze za Pana rządów opuszczą nasz kraj i zapełnią zmywaki świata;p"

"Przepraszam za: przepraszam za moich glupich rodakow ktorzy glosowali na PO"

Sławek pisze...

fumfel pisze...

Sławek bym powiedzial ze bardzo nudny jestes bo na tasmach beger nigdzie nie było słowa o daniu w łape tylko o funduszu do którego mozna by było pozyczyc a potem oddac kase(zreszta tylko teoretycznie mogl on istniec). Jakoz ta sprawa nie byla w sadzie jak zapowiadała begerowa - bo nie bylo z czym isc. Wiec widac ze jestes poprostu niedouczony w tej sprawie i pieprzysz 3 po 3

Dlaczego ta sprawa nie znalazła się w sądzie? Jak myślisz Fumflu? (patrz: ostatnie reakcja podobno niezależnych prokuratorów)

Sławek pisze...

Asasello pisze...

Rączka rączkę myje?
A Ty Sławeczku nudny jesteś...

Tak, wiem, to jest taki ta odgrzewany kotlet.

pretm pisze...

Sprawdziłem, ten o aborcji został usunięty.

Fakt, wszystkie przytoczone są poniżej poziomu.

Sławek pisze...

pretm pisze...

Sprawdziłem, ten o aborcji został usunięty.

Fakt, wszystkie przytoczone są poniżej poziomu.

Dzięki. Miło się gawędziło.

Anonimowy pisze...

Mamy urząd sprawny inaczej.

Wyjeżdżając na groby w dniu 1.11 ciekawy byłem jak w tym roku zorganizowany jest ruch przy warszawskich cmentarzach. W mojej ulubionej i "obiektywnej" GW nie było na ten temat ani słowa. Pomyślałem sobie, że taka informacja z pewnością znajduje się na stronach urzędu miasta tak "sprawnie" zarządzanego przez panią bufetową. Niestety przeliczyłem się. Pojechałem na cmentarze bez poszukiwanej wiedzy, postałem w korkach ze dwie godziny, popatrzyłem na twarze zmęczonych warszawskich kierowców, którzy wydawali się mówić "ja tu głosuję na PO a oni se w kulki lecą" i wróciłem nocą do domu.
Jakież było moje dzisiejsze poranne zdziwienie gdy odkryłem, że już wczoraj wieczorem, więc po święcie wszystkich świętych i zaduszkach, na stronie urzędu pojawiła się informacja dumnie zatytułowana "Organizacja ruchu w okolicach cmentarzy". Nasz urząd kierowany przez "specjalistów" z PO jest jednak sprawny inaczej. Najlepsze jest to, że po wyskoku bufetowej ze stadionem, nie jest ona w stanie mnie już niczym zaskoczyć :)

fumfel pisze...

slawek przeczytaj rozmowe z tej akcji begerowej. NIe ma tam zandego słowa zeby dac komus w łąpe. Pozatym pcozekaj moze sprawe zgłosi na prokurature PO? Zobaczymy ale wiemy oboje ze bedzie przegrana

Anonimowy pisze...

Proponuje akcje odsylania Bufetowej map z jej kampanii prezydenckiej. Jasko namalowala tam gdzie bedzie stadion narodowy.. ile wiec warta jest jej mapa? czy inne inwestycje jak np. drogi poza juz oczywistym przesunieciem w czasie przesuna sie takze w miejscu?

Anonimowy pisze...

przeniesienie na Sluzewiec, to akurat bylby bardzo trafiony pomysl i komunikacyjnie i finansowo. mam wrazenie ze PIS w ogole nie wykonal analizy lokalizacji na Pradze pod wzgledem kosztow i polaczenia z lotniskiem, obwodnica, koleja, metrem. zebysmy za 4 lata nie narzekali ze nie zostalo to dobrze pomyslane.

pretm pisze...

"to akurat bylby bardzo trafiony pomysl i komunikacyjnie i finansowo."

Rozmowa o stadionie na Pradze nie polega tylko na ocenie jak dobrze jest teraz skomunikowany. Chodzi o inwestycje na Pradze, które przyczynią się do rewitalizacji tej okolicy i zapewnią, że obiecane usprawnienia (np. infrastruktura) będą wprowadzane.

To powinno być brane pod uwagę.

Prześlij komentarz

Uwaga: Komentarze nie są moderowane (poza wyjątkowymi przypadkami), ale proszę pamiętać, że każdy bierze odpowiedzialność za treść swoich wpisów.