20 lis 2007

Rozbudowa monitoringu w projekcie budżetu i planie inwestycyjnym.

Mały przerywnik od zamieszania (przygotowany jakiś czas temu), czyli kolejny odcinek z informacji w temacie monitoringu.

O planowanych inwestycjach w rozbudowę monitoringu miejskiego pisałem na początku września w notce W sprawie rozbudowy monitoringu miejskiego.

Z Biura Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego otrzymałem wtedy informację, że w latach 2007-2011 planowane są inwestycje na kwotę 82 221 000 zł.

Pamiętając o tej kwocie zdziwiłem się, gdy w projekcie budżetu znalazłem informację: "Rozbudowa monitoringu miejskiego, lata realizacji zadania 2007-2012, przewidywana całkowita wysokość wydatków na inwestycję 27.822.000 zł." A na rok 2008 przeznaczone zostały środki w wysokości 4 milionów.

Gdyby wydano tylko takie pieniądze to oznaczałoby, że na ten cel przeznaczone zostaną mniejsze środki niż wydano w latach 2004 - 2007, kiedy włączono do systemu 205 kamer za łączną kwotę 31 920 378.23 zł.

Zapytałem w Biurze Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego (na szczęście w Urzędzie pracują również urzędnicy, którzy bez problemu odpowiadają na pytania wysłane mailem) skąd ta różnica. Wynika ona z tego, że 82 miliony zł. przewidują również środki, które mogą być uzyskane z Unii Europejskiej. Czyli trzeba mieć nadzieję, że uda się "wydrzeć" trochę pieniędzy z UE na monitoring.

Niestety na tą chwilę nie można określić, jakie pieniądze z UE uda się uzyskać w następnym roku i niestety nie ma również ustalonej liczby kamer, które mają być zainstalowane w 2008.

Koncepcja dalszej rozbudowy monitoringu ma być przyjęta do końca 2007.

15 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Kolejne niedotrzymane słowa pani prezydent?

Czy ktoś słyszał coś więcej na temat szykowanego przez obecną ekipę PO przekrętu z gruntami warszawskiej SKRY oraz warszawskiego MPO ???
Zdaje się, że wygłodniałe mordy z PO już zaczęły działania.
MPO to duże tereny na Ochocie - przy Skrze oraz przy ul.Grójeckiej, a także ul.Madalińskiego na Mokotowie.

Anonimowy pisze...

Moherowe berety beda z toba,

Anonimowy pisze...

Ten blog to po prostu czysta propaganda PiSu. Założę się, że pisze
tego bloga pan Brudziński albo jakiś inny propagandowiec. Życzę braku wód termalnych u szefa!

Obywatel Emigrant pisze...

To nie żadna propaganda. Cechą demokracji jest to, że opozycja patrzy władzy na ręce. Jest to element obywatelskiej kontroli. Ale jak widać u niektórych wciąż jest komuna mentalna. Naturalne dla demokracji jest ścieranie się poglądów.

Anonimowy pisze...

Dopiero dziś zobaczyłem tekst w wyborczej, ale choć późno pragnę wyrazić gratulacje ze świetnej roboty jaką wykonuje autor tego bloga.

Atak GW jest wymierzony nie w oponenta HGW lecz prawo obywateli do kontroli władzy, to atak na wolność słowa na demokrację i nas wszystkich. Kto tego nie pojmuje, a czytając niektóre teksty można sadzić że sporo jest takich, sam zakłada sobie obrożę.

Wytrwałości, powodzenia, pozdrawiam

z doskoku

Anonimowy pisze...

Tak czytam tego bloga i czytam i cieszy mnie to że jednak w porównaniu do poprzednich dwóch rządzących Warszawą osób ta jedyna coś robi.
Dzięki temu masz przynajmniej o czym pisać. :)

Wyczyny Marcinkiewicza nadawały się bardziej do publikowania w Fakcie czy Super Ekspresie.

A to że HGW ogranicza wydatki? Czemu nie. W końcu są inne ważniejsze inwestycje na chwilę obecną w Warszawie, a pieniądze przecież same nie przyjdą. Dobrze że nie tnie kosztów zupełnie.
Ja popieram HGW w jej działaniach. Wreszcie ktoś coś robi w Warszawie.

pretm pisze...

@agit

A interesowałeś się tym co robiły poprzednie władze? Tak dokładanie dzień po dniu?

Anonimowy pisze...

agit, czemu sam/a nie patrzylas co zrobily poprzednie wladze albo nie sprawdzisz tego teraz? Wiesz czemu teraz jest az tyle robot? bo samorzady dostaly olbrzymi zastrzyk z UE i nie jest to bynajmniej zasluga pani prezydent, czy ludzi z PO. Pretm nie jest zadnym propagandzista tylko sumienie rozlicza pania prezydent z tego, co obiecala i mowila. Wszyscy wiedza, ze ludzie maja krotka pamiec. Ten blog jest pewnego rodzaju 'utrwalaczem'. Boli was to ze wreszcie ktos w duzej sklai mowi o tym, ze ludzie z PO i z nimi wspolpracujacy nie zawsze sa tacy nieskazitelni jak to mozecie przeczytac w GW? pozdrawiam!!a pretm jak bys robil jakies filmiki to z checia pomoge. sluze montazem a dalej to narazie sie ucze:)

fumfel pisze...

Agit najpierw sie dowiedz jakimi fundoszami z UE dysponował ratusz za rządów LK albo nawet Marcinkiewicza a jakimi teraz włada bo troszeczke sie ośmieszasz...

mikon pisze...

Moim zdaniem ten monitoring to strata pieniędzy. Nikt nie chce być nagrywany. I tak prywatne firmy wszędzie kamery stawiają. Lepiej te pieniądze wydać na podwyżki dla policjantów.

Anonimowy pisze...

Ptanie
Czy HGW Watch to także Hajka Grundbaum ? Jeżeli tak to dlaczego się tego wstydzi? Ja jestem dumny ze swego nazwiska i pochodzenia
Lejba Kochman

Anonimowy pisze...

Panie Pretm,

Mam do Pana pytanie i ew. prośbę. Czy znane są panu losy wodolotu na Wiśle. Miałem nadzieję już w minione lato udać się na wycieczkę po naszej Królowej Rzek. Byłem nawet na nabrzeżu, przy którym, jak oczekiwałem, po wyremontowaniu (nabrzeża; obiecanym!), będzie czekał na mnie piękny błyszczący wodolot. Ale go nie było...
Nie zechciałby Pan zapytać Władz Stolicy, gdzie jest wodolot obiecany mieszkańcom?

Łączę wyrazy szacunku.
Stały Czytelnik

Anonimowy pisze...

Ja jestem Polakiem! I moje myslenie sprowadza się do popierania haseł. Obecnie jestem na etapie hasła PIS! I dlatego bardzo bym prosił, aby Pana artykuły kończyly się jakąś tezą!!! Bo mi się nie chce mysleć, a nawet jako wyborca PiS nie potrafię. Natomiast po przeczytaniu pana tekstów, wiem tylko że coś zrobiono, albo że nie zrobiono, że zamierza sie zrobic, albi że zamierza się nic nie robic, ale dalej ni w ząb nie wiem CZY TO ŹLE CZY TEŻ JAK NAJBARDZIEJ DOBRZE!!! Bardzo prosze o wzięcie mojej uwagi pod rozwagę!!!

fumfel pisze...

Turabat to nie przedszkole... Jezeli nie potrafisz samodzielnie myslec to zapraszam na forum 5-10-15 na nauki.

Anonimowy pisze...

Agit, radze sie przejechac i zobaczyc co inne miasta zrobily w analogicznym okresie. kaczynski rok po roku nie realizowal budzetu, wiec nie zrzucajmy wszystkiego na brak srodkow, bo nie wydal tego co mial. czesc prac zaczal (lub probowal zaczac) tuz przed wyborami bez skonczonych projektow (jak chocby most polnocny czy krakowskie przedmiescie), w efekcie miasto przeplacilo (lub przelaciloby) te inwestycje o grube miliony (szacunkowo 500-700mln w przypadku mostu polnocnego). przy wiadukcie kolo Galerii Mokotow nieodpowiedzialnie zostal wybrany wykonawca - rok czasu zmarnowano, pozniej miasto (znow strata finansowa miasta) zmienialo wykonawce. warto o tym pamietac, zanim ponownie wybierzecie tych ludzi.

Prześlij komentarz

Uwaga: Komentarze nie są moderowane (poza wyjątkowymi przypadkami), ale proszę pamiętać, że każdy bierze odpowiedzialność za treść swoich wpisów.