Trzy artykuły prasowe zapowiadające rewolucję w parkowaniu:
Gazeta Wyborcza: Regał do parkowania aut w Śródmieściu.
Polska: Podziemna parkingowa rewolucja.
Rzeczpospolita/Życie Warszawy: Powstanie garaż, który zaparkuje samochód za kierowcę.
Jaka jest idea systemu AUTOPARK, który ma być zastosowany w Śródmieściu?
Brzmi ciekawe a przykłady światowe są zachęcające (Monachium, Nowy Jork, Cesena). No może poza przykładem z New Jersey, gdzie system parkingowy "upuścił" dwa samochody.
Tylko jest kilka "ale":
Po pierwsze na pytanie w Telewizyjnym Kurierze Warszawskim o zrealizowane projekty tego typu, Pan z firmy opracowującej koncepcję odpowiedział, że nie mają takiego praktycznego wdrożenia. Jakoś nie bardzo mi pasuje traktowanie Śródmieścia jako królika doświadczalnego dla tego projektu.
Po drugie na pytanie, kto ma za to zapłacić za to cudo władze dzielnicy odpowiadają tak:
To warto przypomnieć, że w jednym z programów telewizyjnych Jacek Wojciechowicz zapytany, dlaczego miasto nie realizuje inwestycji w systemie partnerstwa publiczno-prywatnego odpowiedział pytaniem w tym stylu "A czy widziała Pani jakąś udaną zrealizowaną inwestycję ppp?". No właśnie.
I dla przypomnienia, co władza obiecywała w zakresie miejsc parkingowych:
Gazeta Wyborcza: Regał do parkowania aut w Śródmieściu.
Polska: Podziemna parkingowa rewolucja.
Rzeczpospolita/Życie Warszawy: Powstanie garaż, który zaparkuje samochód za kierowcę.
Jaka jest idea systemu AUTOPARK, który ma być zastosowany w Śródmieściu?
Rewolucyjność idei AUTOPARK polega na możliwości zastosowania go jako systemu parkingu w praktycznie każdym miejscu. Eliminując najczęstsze wady systemów parkingowych twórcy AUTOPARK zaproponowali rozwiązanie automatycznego parkingu przyjaznego użytkownikowi oraz inwestorowi.Źródło: Link do strony.
Zautomatyzowanie systemu redukuje udział użytkownika auta w procesie parkowania do pozostawienia go na stanowisku wjazdowo-wyjazdowym. Układ mechaniczno-elektryczny odbiera auto z tego stanowiska i wstawia je na stelaż, którego konstrukcja zapewnia oszczędność miejsca nieporównywalnie większą niż w dotychczasowych systemach parkingowych.
Brzmi ciekawe a przykłady światowe są zachęcające (Monachium, Nowy Jork, Cesena). No może poza przykładem z New Jersey, gdzie system parkingowy "upuścił" dwa samochody.
Tylko jest kilka "ale":
Po pierwsze na pytanie w Telewizyjnym Kurierze Warszawskim o zrealizowane projekty tego typu, Pan z firmy opracowującej koncepcję odpowiedział, że nie mają takiego praktycznego wdrożenia. Jakoś nie bardzo mi pasuje traktowanie Śródmieścia jako królika doświadczalnego dla tego projektu.
Po drugie na pytanie, kto ma za to zapłacić za to cudo władze dzielnicy odpowiadają tak:
Kto zbuduje parking przy ul. Sienkiewicza? - Miasto nie zamierza wkładać pieniędzy - zastrzega się Marcin Rzońca, wiceburmistrz Śródmieścia. - Będzie to inwestycja w systemie partnerstwa publiczno-prywatnego.Źródło: Małgorzata Zubik, Regał do parkowania aut w Śródmieściu, Gazeta Wyborcza Stołeczna, link do strony.
Dzielnica chce znaleźć chętnego, który wyłoży pieniądze (wstępne szacunki mówią o mniej więcej 20 mln zł) i będzie go eksploatował, a gdy swoje zarobi, odda parking za darmo miastu. - To będą pewnie dziesiątki lat - przewiduje Rzońca.
To warto przypomnieć, że w jednym z programów telewizyjnych Jacek Wojciechowicz zapytany, dlaczego miasto nie realizuje inwestycji w systemie partnerstwa publiczno-prywatnego odpowiedział pytaniem w tym stylu "A czy widziała Pani jakąś udaną zrealizowaną inwestycję ppp?". No właśnie.
I dla przypomnienia, co władza obiecywała w zakresie miejsc parkingowych:
Najważniejsze ulice zostaną poddane kompleksowym przekształceniom w celu wykreowania przestrzeni publicznych godnych europejskiej metropolii - z poszerzeniem obszaru dostępnego dla pieszych, budową parkingów podziemnych, podniesieniem standardu materiałów i wzornictwa, restrukturyzacją handlu.Źródło: Program wyborczy PO 2006-2010
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: Komentarze nie są moderowane (poza wyjątkowymi przypadkami), ale proszę pamiętać, że każdy bierze odpowiedzialność za treść swoich wpisów.