16 kwi 2008

O "poważnie zmniejszyły się szanse na zbudowanie do Euro 2012 drugiej linii metra."

Informacja, która pojawiła się na tvn24.pl:
Warszawa może nie zdążyć z budową drugiej linii metra na Euro 2012. Według raportu o stanie przygotowań Polski do tej imprezy przygotowanego przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR, inwestycja ma zostać otwarta na 2 miesiące przed meczem inauguracyjnym na Stadionie Narodowym. Jednak przy założeniu, że nie będzie protestów podczas przetargów oraz opóźnień technologicznych. A to jest raczej nie do uniknięcia.
Źródło: tvn24.pl, link do strony.

Co dokładnie napisano w raporcie? Fragmenty:
Poważnie zmniejszyły się szanse na zbudowanie do Euro 2012 drugiej linii metra na odcinku centralnym między rondem Daszyńskiego a Dworcem Wileńskim. Odcinek oficjalnie ma powstać do kwietnia 2012 roku., a więc 2 miesiące przed meczem inauguracyjnym na Stadionie Narodowym.

(...) 28 marca 2008 roku zakończyła się druga tura dialogu konkurencyjnego z pięcioma wykonawcami biorącymi udział w postępowaniu. Celem dialogu było doprowadzenie do takiego opisania przedmiotu zamówienia, które w rezultacie porównania rozwiązań zaproponowanych przez wykonawców, będzie najbardziej odpowiadać potrzebom zamawiającego. Dokumentacja sporządzona w wyniku dialogu, stanowić będzie podstawę ostatniego etapu procedury – składania ofert. Zakłada się, że opracowana Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) zostanie przesłana do wykonawców w drugiej połowie kwietnia. Zamawiający zamierza wyznaczyć termin składania ofert na pierwszą połowę maja br. Zgodnie z wcześniejszym harmonogramem (jesień 2007 r.) umowa z wykonawcą miała być podpisana na przełomie marca i kwietnia 2008. Nie bierze się pod uwagę protestów.

Wyłoniona firma sporządzi w ciągu roku projekt budowlany. Pierwszych prac budowlanych mieliśmy się spodziewać w kwietniu przyszłego roku. Teraz ma to się stać w drugiej połowie 2009 r.

Na budowę pozostanie 2,5 roku. Byłoby to możliwe przy założeniu prac na trzy zmiany każdego dnia. W centrum miasta należy to wykluczyć. Nie bierze się pod uwagę, iż drążenie tuneli może być wydłużone przez trudne do przewidzenia w projektach przeszkody (kable, rury, geologia), zwłaszcza przy pracach w trudnych warunkach jak dno Wisły i Skarpa wiślana.
Źródło: Informacja o stanie przygotowań Polski do EURO 2012, zespół pod kierunkiem Janusza Piechocińskiego, Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury.

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

No platfusy, gronkowce i reszta zarazy. Do łopat i kopać. Nieroby

Prześlij komentarz

Uwaga: Komentarze nie są moderowane (poza wyjątkowymi przypadkami), ale proszę pamiętać, że każdy bierze odpowiedzialność za treść swoich wpisów.