Pani Prezydent dwa miesiące temu w redakcji Super Expressu deklarowała:
No i tak się składa, że w najnowszym przetargu zorganizowanym przez Zarząd Transportu Miejskiego na rok 2009 wprost zapisano konieczność dedykowania patroli do wsparcia kontrolerów biletów.
Jak widać Królowa znowu zadeklarowała coś o czym nie miała pojęcia.
Fragment ze specyfikacji istotnych warunków zamówienia na ochronę w komunikacji miejskiej:
Czyli 22 ochroniarzy całodobowo plus na trzecią zmianę dodatkowo 12 w patrolach zmechanizowanych.
Za podobną ochronę na rok 2008 ZTM zapłacił firmie ochroniarskiej prawie 3 miliony 700 tys. zł
Czy nie lepiej te pieniądze przeznaczyć na dofinansowanie dodatkowych patroli policyjnych przeznaczonych do komunikacji miejskiej lub przerzucić te pieniądze do Straży Miejskiej z przeznaczeniem na ten cel?
(...) Deklaruję też, że ochroniarze zatrudnieni przez Zarząd Transportu Miejskiego będą dbać o bezpieczeństwo podróżnych, a nie kontrolerów biletów.Źródło: Wypowiadamy wojnę bandytom!, Super Express, link do strony.
No i tak się składa, że w najnowszym przetargu zorganizowanym przez Zarząd Transportu Miejskiego na rok 2009 wprost zapisano konieczność dedykowania patroli do wsparcia kontrolerów biletów.
Jak widać Królowa znowu zadeklarowała coś o czym nie miała pojęcia.
Fragment ze specyfikacji istotnych warunków zamówienia na ochronę w komunikacji miejskiej:
Wykonawca zapewni bezpośrednią, stałą ochronę fizyczną, prowadzoną przez zatrudnionych przez Wykonawcę pracowników ochrony, z tym, że ochrona ta będzie prowadzona codziennie przez:Ochroniarze mają też za zadanie "Uniemożliwianie oklejania infrastruktury przystankowej Zamawiającego nielegalnymi materiałami informacyjnymi (plakaty, ulotki, ogłoszenia)".
- jeden, dwuosobowy patrol pieszy w każdym z sześciu rejonów sieci komunikacyjnej ZTM wyznaczonych przez Zamawiającego (rejony 1 – 6) - całodobowo,
- trzy, dwuosobowe patrole piesze wspierające kontrolerów biletów w rejonach/miejscach wyznaczonych przez Zamawiającego – trzyzmianowe (całodobowo),
- jeden, dwuosobowy patrol zmechanizowany wspierający kontrolerów biletów w rejonach/miejscach wyznaczonych przez Zamawiającego - trzyzmianowy (całodobowo)
- sześć, dwuosobowych patroli zmechanizowanych w rejonach sieci komunikacyjnej ZTM wyznaczonych przez zamawiającego w godzinach 22,00 – 06,00;
- jeden, dwuosobowy patrol interwencyjny działający na wezwanie Zamawiającego lub pracownika ochrony. Załoga patrolu składa się, z co najmniej z jednego licencjonowanego pracownika ochrony.
Trasy patrolowe funkcjonować będą w następujących rejonach:
a) Rejon 1 – Białołęka, Targówek, Praga Płn. i gminy przyległe;
b) Rejon 2 – Wawer, Wesoła, Rembertów, Praga Płd. i gminy przyległe;
c) Rejon 3 – Ursynów, Wilanów, Mokotów i gminy przyległe;
d) Rejon 4 – Ochota, Ursus, Włochy i gminy przyległe;
e) Rejon 5 – Wola, Bemowo i gminy przyległe;
f) Rejon 6 – Żoliborz, Bielany i gminy przyległe;
g) Rejon 7 – Śródmieście.
Czyli 22 ochroniarzy całodobowo plus na trzecią zmianę dodatkowo 12 w patrolach zmechanizowanych.
Za podobną ochronę na rok 2008 ZTM zapłacił firmie ochroniarskiej prawie 3 miliony 700 tys. zł
Czy nie lepiej te pieniądze przeznaczyć na dofinansowanie dodatkowych patroli policyjnych przeznaczonych do komunikacji miejskiej lub przerzucić te pieniądze do Straży Miejskiej z przeznaczeniem na ten cel?
2 komentarze:
hehe a potem do plakaciarzy, kontrolerów i wszelkiej maści pijaków wzywają policję a najczęściej Straż Miejską.
A propos kontrolerów (i ich pracy w metrze), to dziwię się dlaczego często "polują" oni na peronach zamiast stanąć przy kołowrotkach. Zdarza się to często np. na stacji Centrum. Jeden kontroler przy kołowrotkach wystarczyłby żeby zniechęcić gapowiczów.
Ale rozumiem, że wtedy nie byłoby wyrobionej jakiejś normy mandatów...
Prześlij komentarz
Uwaga: Komentarze nie są moderowane (poza wyjątkowymi przypadkami), ale proszę pamiętać, że każdy bierze odpowiedzialność za treść swoich wpisów.