5 lis 2008

W roku 2009 nie wzrośnie zatrudnienie w Ratuszu?

Odważna deklaracja pojawiła się artykule w dzienniku Polska Światowy kryzys finansowy uderzy również w Warszawę:
Na pewno nie będzie wzrostu zatrudnienia, ratusz będzie oszczędzał m.in. na papierze i przyborach biurowych.
Źródło: Ewelina Cyranowska, Światowy kryzys finansowy uderzy również w Warszawę, Polska The Times, link do strony.

Nie chodzi oczywiście o przybory biurowe, ale o brak wzrostu zatrudnienia. Deklaracja nie jest podpisana, ale kierunek byłby słuszny. Szczególnie w stanowiskach typowo administracyjnych.

Coś z ostatnich dwóch latach:

Według Biuletynu Informacji Publicznej od grudnia 2006 rozpoczęto 973 postępowania rekrutacyjne na stanowiska urzędnicze do biur Urzędu m.st. Warszawy.

Część z nich była nierozstrzygnięta (tzn. nie wybrano kandydata), ale również kilka postępowań obejmowało zatrudnienie wielu osób. Np. na Stanowisko ds. kontroli podatkowej w Biurze Podatków i Egzekucji w marcu 2007 od razu zatrudniono 6 osób.

I tak dla przykładu Gabinet Prezydenta w ostatnich dwóch latach rozpoczął procedurę rekrutacji i zatrudnił na następujące stanowiska urzędnicze:
  • Stanowisko ds. obsługi kancelaryjnej (w trakcie)
  • Stanowisko ds. obsługi Zespołu Koordynującego (w trakcie)
  • Radca Prawny (w trakcie)
  • Stanowisko ds. zarządzania projektami (w trakcie)
  • Stanowisko ds. koordynowania i monitorowania programów kulturalnych
  • Stanowisko ds. Systemu Zarządzania Jakością
  • Stanowisko ds. asystencko-sekretarskich (2 osoby)
  • Stanowisko ds. obsługi wewnętrznej strony internetowej Urzędu "PORT UM"
  • Stanowisko ds. organizacyjno-prawnych
  • Stanowisko ds. asystencko-sekretarskich (raz jeszcze)
  • Stanowisko ds. finansowo-administracyjnych
  • Stanowisko ds. administracyjno-organizacyjnych
  • Stanowisko ds. organizacyjno-prawnych (raz jeszcze)
  • Stanowisko ds. budżetu i analiz
  • Stanowisko ds. zapewnienia wykonywania funkcji reprezentacyjnych Prezydenta
  • Stanowisko ds. transportu
  • Stanowisko ds. koordynowania kontaktów Prezydenta z Radą
  • Stanowisko ds. koordynowania kontaktów Prezydenta z kombatantami
  • Stanowisko ds. projektu „Nastolatek w samorządzie”
  • Radca Prawny (kolejny)
  • Stanowisko ds. udostępniania informacji publicznej
  • Stanowisko ds. organizacyjnych
  • Stanowisko ds. redagowania BIP
  • Stanowisko ds. kontaktów zagranicznych
I dla porównania moje ulubione Biuro Promocji Miasta:
  • Stanowisko ds. koordynacji wizerunku miasta i komunikacji zewnętrznej
  • Stanowisko ds. koordynacji polityki informacyjnej
  • Stanowisko ds. koordynacji imprez promujących Warszawę
  • Zastępca rzecznika prasowego
  • Stanowisko ds. bieżącej współpracy z mediami
  • Stanowisko ds. komunikacji zewnętrznej
  • Stanowisko ds. organizacji targów
  • Stanowisko ds. obsługi projektów z zakresu publikacji i materiałów promocyjnych
  • Stanowisko ds. kontaktów z kontrahentami i wykonawcami aranżacji stoisk warszawskich na targach turystycznych, inwestycyjnych oraz konferencjach
  • Stanowisko ds. organizacji projektów miejskich
  • Stanowisko ds. wizerunkowo-promocyjnych
  • Stanowisko ds. wizerunku miasta i komunikacji zewnętrznej
  • Stanowisko ds. rozwoju i promocji produktów turystycznych Warszawy
  • Stanowisko ds. zarządzania informacją
  • Stanowisko ds. organizacji imprez targowych
  • Stanowisko ds. promocji turystycznej Miasta
Jak widać rąk do pracy w Ratuszu nie brakuje. Według budżetu 2008 fundusz zatrudnienia obejmował ponad 3 700 etatów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: Komentarze nie są moderowane (poza wyjątkowymi przypadkami), ale proszę pamiętać, że każdy bierze odpowiedzialność za treść swoich wpisów.