2 sie 2009

"wydarzeń specjalnych z okazji 20-lecia działania KO"

Więcej osób zauważyło i skomentowało (np. Młodzi postępowcy o Powstaniu) niż brało udział w tej osobliwej akcji, więc dorzucę tylko jedną informację z dedykacją dla szefa Biura Kultury w Ratuszu.

Stowarzyszenie Komuna Otwock:
POWSTANIE 1944 - SIEDZENIE 2009

Walka bez sensu, 200 tysięcy ofiar, zniszczone miasto. A teraz kolejna
nadęta rocznica narodowego szaleństwa upuszczania krwi. I już dość!

Ogłaszamy nowy "narodowy" paradygmat:

SIEDZENIE jest lepsze od POWSTANIA.

Przyłącz się do naszego 1-minutowego sit in na Rzecz.

1 sierpnia 2009, godz. 17.00-17.01 pod Rotundą

Przynieś kartkę z napisem: "Powstanie 1944 - Siedzenie 2009". Będą nas tysiące....
Źródło: Link do strony Stowarzyszenia.

Zdjęcia, na których "tysiące" w liczbie kilkunastu "siedziało" w rocznicę godziny W: Siedzenie 2009

Mam nadzieję, że urzędnicy Biura Kultury są zadowoleni z pomysłowości Stowarzyszenia, które otrzymało w tym roku na swoją działalność z budżetu miasta prawie 40 tysięcy złotych:


5 komentarzy:

Beniex pisze...

Oj Pretmie, Komuna Otwock w swojej siedzibie na Lubelskiej organizuje debaty, wystawy sztuki, akcje społeczne, także happeningi w przestrzeni publicznej, więc pretensje do miasta nie uważam za słuszne, nie dostali tych kilkudziesięciu tysięcy na jeden happening na 1 sierpnia... Przecież publiczne pieniądze otrzymują polityczne organizacje różnej afiliacji i robienie problemu z wyrażania swoich poglądów, które są zgodne z prawem (nie oceniam tu samej akcji - do PW jestem nastawiony dość krytycznie aczkolwiek oddaję cześć powstańcom, dostałem zaproszenie do udziału ale ponieważ nie spodobał mi się przekaz akcji to nie poszedłem).

pretm pisze...

@Beniex

Wcale nie twierdzę, że akcja kosztowała kilkadziesiąt tysięcy. Dlatego jest screen z nazwą zadania dotacji i terminami realizacji.

Zwracam tylko uwagę, że organizacja o tak oryginalnych pomysłach jest dotowana przez miasto i mam nadzieję, że urzędnicy widzą i są zadowoleni kogo postanowili wesprzeć.

Poglądy, poglądami, dyskusja o PW jest czymś naturalnym, ale ta akcja to był ostentacyjny brak szacunku.

Beniex pisze...

Ale nie zasugerowałem że sądzisz że ta kasa poszła na tę akcję - gdyby i poszła można by się nad miejską gospodarnością zastanawiać. Pytanie, czy jedna akcja (moim zdaniem nietrafiona) ma przekreślać cały pozostały dorobek - sądzę, że nie. Co sądzą urzędnicy Ratusza? Pojęcia nie mam...

pretm pisze...

Nie znam aż tak dobrze działalności KO, ale obiecuję się przyglądać się teraz uważniej.

Dowiedziałem się na przykład ostatnio, że Grzegorz Laszuk, szef Komuny Otwock jest autorem koszulek z napisem "Kaczyński ma małego fiutka".

Urocze.

Beniex pisze...

A tego to z kolei nie słyszałem;) Ale sam byłem na ważnych, ciekawych debatach, np. o atomie (zwolennicy i przeciwnicy mieli równy głos), roku 1968 - więc trochę się dzieje.

Prześlij komentarz

Uwaga: Komentarze nie są moderowane (poza wyjątkowymi przypadkami), ale proszę pamiętać, że każdy bierze odpowiedzialność za treść swoich wpisów.