17 lut 2010

Strategia turystyki: I jeszcze jeden przetarg, i jeszcze raz.

16 miesięcy temu Biuro Promocji otrzymało od Rady Warszawy 800 tysięcy złotych na opracowanie "Strategii Rozwoju Turystyki m.st. Warszawy do 2020". Radnym przedstawiono projekt opisu zamówienia. W listopadzie 2009 Prezydent Hanna Gronkiewicz Waltz informowała radnych, że toczy się postępowanie przetargowe na opracowanie strategii.

A dzisiaj ogłoszono nowy przetarg na opracowanie dokumentu strategii. Rozumiem, że skoro uznano, że urzędnicy od turystyki i ich szefowa nie mają wystarczających kwalifikacji, to trzeba znaleźć firmę zewnętrzną do opracowania takiego dokumentu. Ale żeby przez 16 miesięcy nie było możliwe przeprowadzenie i zakończenie przetargu?

Zainteresowane firmy mają czas do 23 marca na złożenie ofert. Zakres prac obejmuje:
I etap - Prace przygotowawcze, opracowanie raportu metodycznego i organizacyjnego, uruchomienie projektu opracowania „Strategii Rozwoju Turystyki m.st. Warszawy do 2020 roku”

II etap - Prace badawczo - analityczne, opracowanie diagnozy turystyki m.st. Warszawy

III etap - Prace projektowe, opracowanie projektu dokumentu „Strategii Rozwoju Turystyki m.st. Warszawy do 2020 roku” oraz Planu wdrożenia Strategii Rozwoju Turystyki m.st. Warszawy.

IV - Prace związane z przeprowadzeniem konsultacji społecznych projektu „Strategii Rozwoju Turystyki m.st. Warszawy do 2020 roku” oraz korektą końcową. Uchwalenie dokumentu „Strategii Rozwoju Turystyki m.st. Warszawy do 2020 roku” przez Radę m.st. Warszawy.
Źródło: Link do ogłoszenia.

Jeżeli dobrze pójdzie to do dnia 30 listopada 2010 roku powstanie strategia.

W tym miejscu warto przypomnieć, że uzasadnienie uchwały głosowanej przez radę miasta wymieniało obchody 200 rocznicy urodzin Fryderyka Chopina w 2010 r jako jedno z wydarzeń, które determinuje konieczność powstania dokumentu strategii.

Po 30 listopada 2010 niewiele z Roku Chopinowskiego pozostanie. Kolejny "sukces" Katarzyny Ratajczyk, szefowej biura promocji i jej urzędników.


Poprzednio w temacie:

Sierpień 2008: Strategia rozwoju turystyki w drodze.

Październik 2008: 800 tysięcy złotych, żeby Katarzyna Ratajczyk wiedziała co ma robić w promocji turystyki.

Listopad 2009: Strategia turystyki 13 miesięcy później.

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Jest tylko jedna strategia dla Warszawy. Dużo, tanio, dobrze i z uśmiechem. Tymczasem z Traktu Królewskiego robi się jakąś martwą atrapę miasta. Nic tam nie wolno. Wszystko pod dyktando i linijkę. Knajpy niedofinansowane, bo tylko wynajmowane od miasta. Wsród ich najemców blady strach przed wydaniem grosza, bo już dostatecznie dużo wpakowali w interesy. Zamiast prywatyzacji proponuje im sie wciąż wyższe czynsze. Co kilka miesięcy nowy regulamin. Strach czytać te głupoty. Czy urzędnicy sądzą, że ludzie będą walić do naszego miasta po to, żeby poddawać się ascezie? Oglądać coś w rodzaju ustawionej scenografii? Ludzie jadą w świat, żeby zobaczyć i poznać prawdziwe życie innych ludzi i ducha narodu. W Warszawie tego nie ma. W Warszawie to własnie jest zabijane. Ta estetyka salonu to bzdura i kicz. Głupota aż boli. To jedyna prawda o wszelkich strategiach i wykreowanych salonach.

pretm pisze...

Ale za to jest specjalny urzędnik od estetyki Traktu Królewskiego :)

Prześlij komentarz

Uwaga: Komentarze nie są moderowane (poza wyjątkowymi przypadkami), ale proszę pamiętać, że każdy bierze odpowiedzialność za treść swoich wpisów.