Według Życia Warszawy, w połowie roku 2009 Prezydent Hanna Gronkiewicz Waltz nakazała burmistrzom ograniczenie wydatków promocyjnych (źródło: ŻW i Cięcia w dzielnicach: nie ma pieniędzy na promocję).
Dzielnicowe sprawozdania z wykonania budżetu za rok 2009 umożliwiają ocenę, czy burmistrzowie zastosowali się do wytycznych Pani Prezydent. Szczegółowe zestawienie poniżej.
Dzielnicowe sprawozdania z wykonania budżetu za rok 2009 umożliwiają ocenę, czy burmistrzowie zastosowali się do wytycznych Pani Prezydent. Szczegółowe zestawienie poniżej.
W roku 2009 11 dzielnic wydało więcej na promocję niż w roku 2008. Co ciekawe 10 dzielnic wydało więcej niż planowało wydać, czyli wtedy kiedy w grudniu 2008 głosowano budżet na następny rok.
Opis:
PROMOCJA 2009 (budżet) - Na podstawie "ZAŁĄCZNIK DZIELNICOWY DO UCHWAŁY BUDŻETOWEJ M.ST. WARSZAWY NA 2009 ROK - grudzień 2008"
PROMOCJA 2009 (wykonanie) - Na podstawie "SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA BUDŻETU M. ST. WARSZAWY ZA 2009 r."
PROMOCJA 2008 (wykonanie) - Na podstawie "Sprawozdanie z wykonania budżetu m. st. Warszawy za 2008 r."
A jak to wyglądało w Ratuszu?
Wykonanie 2009: 28 980 928,31 zł
Wykonanie 2008: 31 400 194,67 zł
Czyli lepiej niż w dzielnicach, głównie za sprawą kosztów portalu internetowego, który postanowiono zrobić własnymi siłami i który aktualnie jest w wersji beta.
Może efektywniej byłoby zrezygnować z wydziałów promocyjnych w dzielnicach i niech promocję organizuje jedno centralne Biuro Promocji. Przynajmniej mniej ludzi będzie przy tym pracować. Dla przypomnienia TVN Warszawa: Dzielnicowy PR do potęgi
Opis:
PROMOCJA 2009 (budżet) - Na podstawie "ZAŁĄCZNIK DZIELNICOWY DO UCHWAŁY BUDŻETOWEJ M.ST. WARSZAWY NA 2009 ROK - grudzień 2008"
PROMOCJA 2009 (wykonanie) - Na podstawie "SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA BUDŻETU M. ST. WARSZAWY ZA 2009 r."
PROMOCJA 2008 (wykonanie) - Na podstawie "Sprawozdanie z wykonania budżetu m. st. Warszawy za 2008 r."
A jak to wyglądało w Ratuszu?
Wykonanie 2009: 28 980 928,31 zł
Wykonanie 2008: 31 400 194,67 zł
Czyli lepiej niż w dzielnicach, głównie za sprawą kosztów portalu internetowego, który postanowiono zrobić własnymi siłami i który aktualnie jest w wersji beta.
Może efektywniej byłoby zrezygnować z wydziałów promocyjnych w dzielnicach i niech promocję organizuje jedno centralne Biuro Promocji. Przynajmniej mniej ludzi będzie przy tym pracować. Dla przypomnienia TVN Warszawa: Dzielnicowy PR do potęgi
4 komentarze:
a na co praga polnoc tyle wydala ponad miare?
Udział w wystawach, targach, imprezach promocyjnych - 55 869,37 zł
Praskie Wieczory Filmowe - impreza, podczas której odbywała się projekcja filmów o tematyce praskiej, wynajęcie stoiska na targach Lato, wynajęcie stoiska na Międzynarodowych Targach Infrastruktury Miejskiej i Drogowej
Wydawnictwa - 68 698,50 zł
album "Praskie impresje" (500 szt.), folder "Praga 44" (5.000 szt.), opracowanie wersji rozszerzonej spacerowników praskich
Reklama w mediach oraz zakup materiałów promocyjnych - 95 483,74 zł
promocja święta ul. Ząbkowskiej w mediach, prasie i na portalach internetowych, wykonanie banerów promocyjnych, reklama w magazynie "Świat, podróże, kultura
Iluminacje świąteczne - 7 999,88 zł
a sa informacje skad zostaly przesuniete te srodki? gdzie je zaoszczedzono?
Ogólnie wydatki bieżące dzielnicy były większe niż oryginalny budżet, więc pytanie o oszczędności jest trudne. Mniej wydano np. na fundusz wynagrodzeń, ale czy te pieniądze przesunięto na promocję, to należałoby prześledzić zmiany budżetowe.
Prześlij komentarz
Uwaga: Komentarze nie są moderowane (poza wyjątkowymi przypadkami), ale proszę pamiętać, że każdy bierze odpowiedzialność za treść swoich wpisów.