Dlatego też zachęcam do zapoznania się z obietnicami wyborczymi nowej władzy, bo jest z czego rozliczać.
Jeżeli ktoś chcę sporządzić swoje Top 5, tak jak zrobiłem dla Środmieścia zapraszam do komentarzy.
Dziś Bemowo. Kolejne będą publikowane wkrótce.
Źródło: Program samorządowy Platformy Obywatelskiej, http://www.gronkiewicz.pl/dlawarszawy_n12.php#dxfbf
- Opracowanie koncepcji i przygotowanie rozbudowy obszarów Jelonek Zachodnich oraz Chrzanowa w związku z dotarciem autostrady do granic dzielnicy i budową II linii metra.
- Schowanie Trasy AK w tunelu od ul. Lazurowej do ul. Rosy Bailly, z jednym węzłem - skrzyżowanie typu "karo" przy ul. Warszawskiej.
- Budowa połączenia tramwajowego Bemowa-lotniska do Jelonek na odcinku Radiowa - Górczewska (wzdłuż ul. Powstańców Śląskich).
- Analiza możliwości wprowadzenia "szynobusu" i stworzenia połączeń Bemowa z resztą Warszawy na trasie ul. Dywizjonu 303 z wykorzystaniem bocznicy kolejowej Huty Lucchini.
- Budowa ul. Nowolazurowej (przedłużenie Trasy Mostu Północnego) wzdłuż bocznicy kolejowej do Huty Lucchini, a nie przez Boernerowo, jako osobnej arterii komunikacyjnej równoległej do obecnej ul. Lazurowej, która powinna stać się drogą lokalną. Wzdłuż drogi winna iść linia tramwajowa do Włoch.
- Przebudowa ul. Dźwigowej i skrzyżowania Powstańców Śląskich z Połczyńską - likwidacja wąskiego gardła.
- Budowa przejścia dla pieszych pod ratuszem (brak przejścia po północnej stronie).
- Budowa sygnalizacji świetlnej przy ul. Lazurowej przy wlocie ul. Szobera.
- Budowa szkoły podstawowej wraz z przedszkolem na Bemowie V.
- Budowa przedszkola integracyjnego.
- Remont Zespołów Szkół przy ul. Szobera i Irzykowskiego, budowa i modernizacja bazy sportowo-rekreacyjnej przy szkołach;
- Współpraca ze środowiskiem akademickim na terenie Bemowa i Jelonek w zakresie przedsięwzięć edukacyjno-oświatowych: Wojskową Akademią Techniczną, Wyższą Szkołą Warszawską, Wyższą Szkołą Stosunków Międzynarodowych i Amerykanistyki, Wyższą Szkołą Edukacja w Sporcie, środowiskiem studenckim na terenie Oś. Przyjaźń.
- Budowa nowej szkoły i przedszkola na Chrzanowie.
- Stworzenie Bemowskiego Centrum Zdrowia, po likwidacji CPZiEE, np. na bazie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej (po przebudowie).
- Przygotowanie koncepcji budowy stacji pogotowia ratunkowego i ambulatorium na terenie Chrzanowa;
- Budowa stacji pogotowia ratunkowego lub szpitala obsługującego autostradę A2 oraz Bemowo (z oddziałem urazowym i chorób wewnętrznych);
- Renowacja fortów Bema, Blizne Groty, Chrzanów i Radiowo przy stworzeniu czytelnych zasad partnerstwa prywatno-publicznego;
- Budowa nowych punktów czerpalnych wody trzeciorzędowej i oligoceńskiej, np. osiedlu przy ul. Pełczyńskiego lub na osiedlu Przyjaźń;
- Zagwarantowanie w planach zagospodarowania przestrzennego 45% powierzchni biologicznie czynnej (zielonej);
- Budowa miejsc aktywnego wypoczynku (Park Górczewska, boiska, ścieżki i szlaki rowerowe, stworzenie bazy dla turystyki pieszej na terenie Bemowa - Park Leśny Bemowo);
- Program wykorzystania wolnego czasu dzieci i młodzieży, na bazie Bemowskiego Centrum Kultury oraz poprzez dofinansowanie opiekunów w świetlicach szkolnych, otwarte sale gimnastyczne, współpracę z klubami osiedlowymi (Dom Kultury Spółdzielni Mieszkaniowej "Wola", "Górczewska", Dom Kultury "Yogi").
- Inicjatywa na rzecz stworzenia kulturalnego centrum Bemowa - bemowskiego rynku.
- Powrót do koncepcji budowy parku technologicznego na terenie WAT - koncepcja Technopolis.
- Budowa centrum kulturalno - sportowo - handlowego na terenie Fortu Chrzanów.
- Budowa nowego komisariatu policji obsługującego autostradę A2 i Bemowo.
- Pozostawienie miejsca dla budowy nowego kościoła na terenie Chrzanowa.
7 komentarzy:
Odznacz sobie jako zrobiony punkt o przejsciu dla pieszych przy ratuszu. Ale nie będę zdziwiony jak tego nie zrobisz, jesteś zbyt stronniczy. To jednak twoje prawo. Zadaj sobie tylko pytanie czy znasz jakiegoś polityka, który dotrzymał wszystkich obietnic przedwyborczych. Ja nie znam.
Znaczy się 3,8% w ciągu 2 lat? No rewelacja!!! I ile by to było uwzględniwszy nakłady niezbędne do realizacji każdej z obietnic?
Czy możesz podać jakieś wiarygodne źródło, bo link, który podajesz jako źródło, nie działa.
Jakie wiarygodne źródło? Do programu wyborczego?
Strona gronkiewicz.pl została usunięta wraz z programami dla dzielnic.
Jeden punkt jest zrealizowany na 100% - przejście pod ratuszem - może moderator strony zaznaczy to na zielono chociaż :)
Drugi punkt - schowanie trasy AK do tunelu między Lazurową a Rosy B. Nie będzie w tunelu tylko półtunelu. Można zaznaczyć na zielono albo żółto :) Chodziło CHYBA o to żeby nie była widoczna ani zbyt hałaśliwa, i nie będzie.
Także jeden (albo dwa) z fortów został przerobiony na park rekreacyjny.
Nie wiem jak z resztą cud pomysłów, bo mieszkam przy ratuszu i nie bardzo wiem co się dzieje w innych częściach bemowa
Skoro to jest strona hgw WATCH, czyli patrzenie jej na ręce to można się pokusić zaznaczenie z czego się wywiązała, bo i tak nie będzie tego wiele pewnie :/
Na koniec kadencji będę próbował weryfikować również programy dzielnicowe.
Ad
"Schowanie Trasy AK w tunelu od ul. Lazurowej do ul. Rosy Bailly, z jednym węzłem - skrzyżowanie typu "karo" przy ul. Warszawskiej".
-------------------------------------------------
i z dzisiejszej Rzeczypospolitej -
http://www.zw.com.pl/artykul/1,370908_Ekspresowa_niedorobka.html
"Za płytki wykop
W zabudowanych osiedlach trasa jest schowana w wykopie. Jego głębokość jest jednak mniejsza, niż mieszkańcy sądzili.
– Gdy kupowałem mieszkanie przy ul. Lazurowej, zapewniano mnie, że Trasa S8 biegła będzie w tunelu albo w głębokim dole. Teraz okazuje się, że wykop będzie miał tylko półtora metra – żali się Tadeusz Szwejk, mieszkający przy ul. Lazurowej. – Wygląda na to, że gdy skończy się budowa, to nie znikną ani smród, ani hałas.
Mieszkańcy poskarżyli się na to burmistrzowi dzielnicy Jarosławowi Dąbrowskiemu, który o głębokość wykopów zapytał GDDKiA. Przypomniał, że podczas sesji Rady Bemowa dwa lata temu główny projektant trasy poinformował, że głębokość wykopów będzie wahała się między trzema a sześcioma metrami.
Nieporozumienie?
Sprawą zainteresowało się Ministerstwo Infrastruktury. Na dziś zaplanowano spotkanie burmistrza z kierownictwem resortu. – Chodzi nam o wypracowanie rozwiązań, które pozwolą mieszkańcom Bemowa bez zastrzeżeń zaakceptować inwestycję – mówi Krzysztof Zygrzak, rzecznik Bemowa.
Tymczasem GDDKiA uważa, że nie ma sobie nic do zarzucenia. – Nie mówiliśmy o minimalnej, lecz o średniej głębokości – mówi dyrektor Dąbrowski.
– Musimy bazować na informacjach znajdujących się w pozwoleniu na budowę.Zarówno mieszkańcy, jak i bemowski ratusz czują się oszukani.
– Przecież władze dzielnicy też przekonywały mieszkańców do trasy – tłumaczy Krzysztof Zygrzak. – Opierały się przy tym na informacjach, które przekazał im projektant planu. Dwa tygodnie temu okazało się, że są nieprawdziwe. Jak my teraz wyglądamy?
Dzielnica planuje ubiegać się o rekompensatę. Jaką? – Być może mogłoby to być posadzenie dużej ilości drzew wzdłuż ulicy, które stłumiłyby nieco hałas i pochłonęły część spalin – zastanawia się Zygrzak."
KOLEJNA SPEŁNIONA OBIETNICA BUFETOWEJ
KTÓRA POWIEDZIAŁA KIEDYŚ ŻE JAK COŚ OBIECA TO SPEŁNI.
a mnie szlag trafia, bo mieszkam niecałe 100 metrów ot tej trasy ....
Prześlij komentarz
Uwaga: Komentarze nie są moderowane (poza wyjątkowymi przypadkami), ale proszę pamiętać, że każdy bierze odpowiedzialność za treść swoich wpisów.