Pani Prezydent Hanna Gronkiewicz Waltz i Marszałek Województwa Mazowieckiego Adam Struzik na wspólnej konferencji prasowej zaprezentowali listę najważniejszych wspólnych zadań do wykonania przed Euro 2012.
Jacek Wojciechowicz zaprezentował najważniejsze plany inwestycyjne miasta:
Czyżby mosty wypadły już z najważniejszych inwestycji?
W prezentacji znalazło się też ważne zastrzeżenie, co do budowy Stadionu Narodowego.
Jeszcze kilka tygodni temu miasto miało być też odpowiedzialne za przeniesienie kupców (zgodnie z życzeniem HGW) ze stadionu X lecia, ale jak widać koncepcja się zmieniła, gdy pojawiły się problemy.
Wsparcie władz centralnych przy kluczowych projektach, m.in. przy realizacji rządowego projektu budowy Narodowego Centrum Sportu, obejmującego stadion narodowy, centrum kongresowe, basen olimpijski, boiska treningowe i hotele oraz współpraca przy przebudowie dworców kolejowych i autobusowych w Warszawie.Źródło: link do strony.
Odciążenie Okęcia za pomocą lotnisk regionalnych na Mazowszu. Ich budowa ma duże znaczenie prorozwojowe dla całego województwa. Wielu turystów przyjeżdżających na Mistrzostwa, będzie korzystać z usług tanich przewoźników. Regionalne lotniska, które z założenia mają obsługiwać właśnie tanie linie lotnicze, muszą zatem powstać jak najszybciej.
Stworzenie dobrych i szybkich połączeń kolejowych i drogowych łączących regionalne lotniska ze stolicą. W pierwszej kolejności modernizowane będą drogi: nr 630 Nowy Dwór Mazowiecki – Jabłonna; nr 580 Warszawa – Leszno – Kampinos – Żelazowa Wola – Sochaczew; nr 575 Płock – Nowy Kazuń.
Uruchomienie linii kolejowej łączącej nowopowstały Port Lotniczy Warszawa - Modlin ze stolicą i lotniskiem Okęcie. Trasę obsługiwałyby Koleje Mazowieckie.
Usprawnienie połączeń transportowych łączących Warszawę i obszar metropolitalny z regionem. Obie strony zgodziły się, że do najważniejszych inwestycji w tym zakresie należą modernizacje m.in. dróg: nr 634 Warszawa –Zielonka – Wołomin – Miąse – Tłuszcz – Wólka Kozłowska; nr 719 Warszawa – Pruszków – Żyrardów – Kamion; nr 721 Nadarzyn – Piaseczno – rz. Wisła – Wiązowna – Duchnów; nr 724 Warszawa – Konstancin – Jeziorna – Góra Kalwaria.
Rozwój nowoczesnego transportu publicznego miejskiego i podmiejskiego (budowa II linii metra, modernizacja i rozbudowa WKD i SKM, linii tramwajowych i integracja systemu transportu szynowego, budowa parkingów „Park&Ride”, zwiększenie liczby połączeń, modernizacja i zakup taboru).
Utworzenie ekspresowej obwodnicy Warszawy na odcinku węzeł „Puławska” – węzeł „Lubelska”, uzupełnienie obwodnicy drogą ekspresową S8/S7 węzeł Opacz – węzeł Paszków wraz z powiązaniami z drogą krajową nr 7 w węźle Magdalenka oraz budowę drogi ekspresowej S17 na odcinku węzeł „Marki” – węzeł „Lubelska”.
Organizacja Euro 2012 stwarza także okazję do promocji walorów turystycznych Mazowsza. Wstępnie omówiono projekt „Turystyka Mazovia” dotyczący m.in. promocji doliny Wisły i Bugu oraz Kampinoskiego Parku Narodowego.
Przygotowanie listy rekomendowanych miejsc na terenie Mazowsza i Warszawy, w których mogłyby zostać zlokalizowane „piłkarskie wioski sportowe”. Mieszkające w nich drużyny piłkarskie miałyby do swojej dyspozycji odpowiednie zaplecze techniczno-sportowe.
Jacek Wojciechowicz zaprezentował najważniejsze plany inwestycyjne miasta:
Wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz przedstawił plany związane z inwestycjami miejskimi w ramach Euro 2012. Jako najważniejsze wymienił: budowę II linii metra, modernizację linii tramwajowej w Alejach Jerozolimskich oraz rozwój Szybkiej Kolei Miejskiej. - SKM docelowo będzie miała osiem linii. Radzie Miasta chcemy przedstawić projekt uchwały zapewniającej SKM świadczenie usług dla miasta na najbliższe 15 lat – poinformował wiceprezydent.Źródło: link do strony.
Czyżby mosty wypadły już z najważniejszych inwestycji?
W prezentacji znalazło się też ważne zastrzeżenie, co do budowy Stadionu Narodowego.
Jeszcze kilka tygodni temu miasto miało być też odpowiedzialne za przeniesienie kupców (zgodnie z życzeniem HGW) ze stadionu X lecia, ale jak widać koncepcja się zmieniła, gdy pojawiły się problemy.
6 komentarzy:
Oj, nie wiem czy była mowa o odpowiedzialności za przeniesienie kupców - raczej była mowa o tym, że miasto "pomoże rozwiązać" ten problem. Ot, taka nowomowa, ale jednak nigdy chyba nie powiedzieli, że wezmą to w całości na siebie...
"Pytamy kandydatów: Co ze Stadionem Dziesięciolecia?
Hanna Gronkiewicz-Waltz (PO): - Właścicielem terenu jest Skarb Państwa. Rolą miasta jest zapewnienie kupcom alternatywnej lokalizacji atrakcyjnej dla nich i dla kupujących.
Zajmiemy się tym problemem gdy zapadnie decyzja o likwidacji bazaru."
Ta deklaracja wydaje mi się dosyć oczywista.
wiesz, że nie lubię tej miękkiej tkaniny bawełnianej, ale uczciwość nakazuje przyznać, że przygotowanie infrastruktury to, przynajmniej wg mnie, jest również przeniesienie kupców. Tak mi sie wydaje.
A poza tym, pisz chłopaku, pisz :)
"ale uczciwość nakazuje przyznać, że przygotowanie infrastruktury to, przynajmniej wg mnie, jest również przeniesienie kupców."
Ale do tej pory w wypowiedziach HGW te kwestie były rozdzielone. Infrastruktura czyli drogi dojazdowe do stadionu i z drugiej strony cały problem kupców.
spokojnie stary, tkanina sobie i tak z tym nie poradzi. Oczywiście, z winy PiS-u i tego popapranego komisarza.
Tak czy inaczej zarząd Warszawy udowodnił, że do całej sytuacji nie był przygotowany. A że rząd ich przy okazji Euro może z takim gorącym kartoflem w ręku zostawić, to tylko "wartość dodana" do całej sytuacji ;)
Prześlij komentarz
Uwaga: Komentarze nie są moderowane (poza wyjątkowymi przypadkami), ale proszę pamiętać, że każdy bierze odpowiedzialność za treść swoich wpisów.