Z kategorii dobrych informacji:
42 ochroniarzy na 1500 autobusów i 700 tramwajów to trochę mało, ale nie ma co narzekać na razie.
Schüßler Plan Düßeldorf złożył najkorzystniejszą ofertę w przetargu na dokumentację Trasy Mostu Północnego między węzłami Pułkowa i Modlińska. Niemiecka firma chce dostać za swoją pracę 15,862 mln zł i zaoferowała skrócenie przygotowania dokumentacji z 310 do 282 dni.Źródło: Link do strony.
W autobusach i tramwajach pojawią się prywatne patrole. Będą jeździli przez całą dobę w pojazdach komunikacji miejskiej. 42 ochroniarzy ma pilnować, by chuligani i kieszonkowcy nie nękali podróżnych.Źródło: Tomasz Kunert, Pasażerowie pod specjalną ochroną, Życie Warszawy, link do strony.
Ochronę pasażerów i pojazdów komunikacji szef Zarządu Transportu Miejskiego zapowiadał już kilka miesięcy temu. Początek będzie jednak skromny – w sierpniu zaledwie kilkudziesięciu ochroniarzy wyjedzie w miasto. Na ich pracę przeznaczono dwa miliony złotych.
Ulicami stolicy jeździ codziennie 1500 autobusów i blisko 700 tramwajów. – Na razie uważamy, że to wystarczy. Pierwszą umowę ze zwycięzcą przetargu chcemy zawrzeć na czas określony do końca roku. W tym czasie ustalimy, jak sprawdzi się ochrona, jakie będą odczucia pasażerów i jak się nam będzie układała współpraca z wynajętą firmą – mówi Michał Powałka, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego.
Przez 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu dwuosobowe patrole piesze i zmotoryzowane mają dbać o bezpieczeństwo pasażerów i pracowników komunikacji miejskiej, zapobiegać niszczeniu pojazdów i urządzeń, pilnować przystanków, aby nie były oklejane nielegalnymi plakatami. Patrole piesze mają poruszać się tramwajami i autobusami, zmotoryzowani będą jeździli trasami komunikacji.
42 ochroniarzy na 1500 autobusów i 700 tramwajów to trochę mało, ale nie ma co narzekać na razie.
5 komentarzy:
Skoro patrole mają być dwuosobowe, to wychodzi, że chronionych będzie trochę mniej niż 1 % pojazdów. No proszę! A ten głupi komisarz, a tym bardziej jego poprzednik, na taki wspaniały pomysł nie wpadli...
P.S.A gdyby tak patrole jeździły na małych, stepowych konikach?:)
U mnie w ogródku Jordanowskim są takie bujane koniki... Taniej wyjdzie, oszczędniej i kolorowiej
Nie chodzi o to ile procent pojazdów, tylko żeby w kolejnym bufetowym wywiadzie dla "Twojego Stylu" czy innego "Życia na gorąco" pojawiła się wzmianka o tym jak nowa waadza dba o nasze bezpieczeństwo. Głupi kaczor nie pomyślał, przecież zamiast gonić do pracy leni ze straży miejskiej i policji, można wynająć 42 profesjonalnych ochroniarzy z zaprzyjaźnionej firmy i od razu zrobi się bezpieczniej w mieście.
Bezpieczeństwo według HGW w jej programie (fragmenty):
Monitoring odstrasza złoczyńców.
Zamierzamy rozwijać niemrawo rozbudowywany system monitoringu wizyjnego. Monitorowanie obiektów publicznych za pomocą kamer oraz rejestracja ruchu wokół nich poprawia bezpieczeństwo pracujących tam ludzi oraz mieszkańców.
Centrum Koordynacji Ratunkowej pod numerem 112.
Jedną z najpilniejszych spraw jest stworzenie zintegrowanego Centrum Koordynacji Ratunkowej i uruchomienie jednego, uniwersalnego numeru alarmowego 112. Zadaniem Centrum będzie skoordynowanie działań wszystkich służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo publiczne, stworzenie trwałego i sprawnego systemu łączności pomiędzy służbami (dostęp do wspólnej bazy danych informatycznych) oraz wypracowanie zasad szybkiego reagowania na zgłoszenia o zagrożeniach.
Bezpieczna komunikacja.
Bardzo ważną cechą transportu zbiorowego jest bezpieczeństwo podróży. Docelowo zamierzamy zainstalować kamery w każdym wagonie i autobusie, na przystankach i pętlach tramwajowych, na peronach i w miejscach dojścia do stacji kolejowych. Uruchomimy system przycisków antynapadowych dostępnych dla kierowców i motorniczych.
Czy pochwaliła się władza po 100 dniach?
Rozbudowa miejskiego systemu monitoringu (trochę na wyrost o czym pisałem tutaj
Dodatkowe patrole w komunikacji miejskiej (około 50).
"Bezpieczna studniówka".
Prześlij komentarz
Uwaga: Komentarze nie są moderowane (poza wyjątkowymi przypadkami), ale proszę pamiętać, że każdy bierze odpowiedzialność za treść swoich wpisów.