Poprawa komunikacji to jeden z priorytetów Pani Prezydent. W jej programie wyborczym padło wiele konkretnych obietnic. Oczywiście po jednym roku nie mam zamiaru pytać tak jak inna znana opozycja parlamentarna „Gdzie są trzy miliony mieszkań?”.
Ale warto pytać o stopień realizacji i działania podjęte od grudnia 2006, która miałby przyczynić się spełnienia tych obietnic. Pod koniec września postanowiłem zapytać o obietnice związane z modernizacją tras tramwajowych i budową nowych, które Pani Prezydent umieściła w programie:
Ale warto pytać o stopień realizacji i działania podjęte od grudnia 2006, która miałby przyczynić się spełnienia tych obietnic. Pod koniec września postanowiłem zapytać o obietnice związane z modernizacją tras tramwajowych i budową nowych, które Pani Prezydent umieściła w programie:
Modernizacja sześciu tras i uczynienie ich liniami szybkiego tramwaju:Poniżej zamieszczam pełną wyczerpującą odpowiedź, którą przesłał Krzysztof Karos, prezes zarządu Tramwajów Warszawskich. Brakuje mi oddzielenia działań, które były podejmowane przed rozpoczęciem kadencji. Warto zwrócić uwagę na podane terminy realizacji i inwestycje, nad którymi aktualnie nie są prowadzone prace.
- korytarz Jana Pawła II od pętli Piaski do pętli Marynarska
- korytarz al. Solidarności od pętli Stalowa do pętli Górczewska
- korytarz Targowej od pętli Wiatraczna do osiedla Bródno
- Grójecka od Okęcia do Banacha - Puławska od Wyścigów do pl. Konstytucji
Budowa nowych linii szybkiego tramwaju:
- Żerań FSO-Nowodwory-Winnica
- Bemowo-Jelonki-Kasprzaka
- od Centrum w kierunku Wilanowa, Targówka i Gocławia
W odpowiedzi na Pana wniosek o udostępnienie informacji publicznej nt. modernizacji istniejących tras tramwajowych i budowy nowych, uprzejmie informujemy, że:Pani Prezydent miała również wpisane w programie: "korytarz al. Jerozolimskich od pętli Banacha do pętli Grochów (rozpoczęta przebudowa)", czyli inwestycję, która była realizowana w tym roku.
1. Obecnie przygotowywana jest specyfikacja techniczna dla zamówienia kompleksowej dokumentacji projektowej dla projektu modernizacji trasy tramwajowej w korytarzu Al. "Solidarności", na odcinku od Cm. Wolskiego do Dw. Wileńskiego. W bieżącym roku zostało ukończone i odebrane Studium Wykonalności dla tej trasy, które wykazało zasadność modernizacji i wskazało na istotne kwestie realizacyjne, wymagające rozwiązania na etapie projektowania. Przygotowane są także założenia odnośnie zamówienia 30 tramwajów niskopodłogowych dla potrzeb obsługi tej trasy.
2. W odniesieniu do modernizacji trasy tramwajowej w Al. Jana Pawła II, planowanej na lata 2009-2010, Spółka posiada ukończone i odebrane Studium Wykonalności. Nie są prowadzone obecnie prace projektowe. Postępowanie prowadzące do zamówienia dokumentacji projektowej dla projektu zostanie rozpoczęte po wyborze wykonawcy dokumentacji dla zadania opisanego w pkt 1. Przygotowane są założenia odnośnie zamówienia 25 tramwajów niskopodłogowych dla potrzeb obsługi tej trasy.
3. W odniesieniu do modernizacji trasy tramwajowej w korytarzu ul. Targowej, przygotowywany jest obecnie przetarg na Studium Wykonalności dla projektu modernizacji odcinka od Dw. Wileńskiego do Stadionu Narodowego. Przygotowane są założenia odnośnie zamówienia 100 tramwajów niskopodłogowych dla potrzeb obsługi tej trasy.
4. W odniesieniu do modernizacji trasy tramwajowej w ul. Grójeckiej, w bieżącym roku wykonano modernizację zespołu przystankowego "Krakowiaków", natomiast w przyszłym roku planowana jest naprawa podtorza na odcinku 17 Stycznia - Cyprysowa. Uzyskano ponadto zgodę Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego na kursowanie na tym odcinku tramwajów niskopodłogowych zamówionych w ramach modernizacji trasy tramwajowej Banacha - Gocławek.
5. W odniesieniu do modernizacji trasy tramwajowej w ciągu ul. Puławskiej, nie są prowadzone obecnie prace przygotowawcze.
Prowadzone są także bardzo zaawansowane rozmowy nt. podpisania umowy wieloletniej na świadczenie przez Tramwaje Warszawskie usług przewozowych na rzecz Miasta Stołecznego Warszawy, co umożliwi Spółce zaciągnięcie kredytu niezbędnego dla realizacji ww. inwestycji bez obciążania budżetu inwestycyjnego Miasta.
W odniesieniu do budowych nowych linii szybkiego tramwaju, informujemy, że:
1. Spółka posiada gotowe Studium Wykonalności dla budowy tras tramwajowych do Tarchomina - od Żerania do Winnicy i wzdłuż Trasy Mostu Północnego, łączącej się z trasą do Winnicy. Prowadzone są obecnie prace projektowe dla Trasy Mostu Północnego, obejmujące także torowisko tramwajowe. Zarząd Dróg Miejskich natomiast sukcesywnie zamawia projekty modernizacji ulicy Modlińskiej, przewidujące rezerwę terenu pod budowę tramwaju.
Gdy zostaną one skompletowane, uzgodniony zostanie harmonogram realizacji prac drogowych i dostosowany do niego harmonogram budowy trasy tramwajowej. W roku bieżącym została także ukończona na zlecenie M.St. Warszawy koncepcja przedłużenia ulicy Światowida do Winnicy wraz z pętlą tramwajową i węzłem przesiadkowym.
2. Spółka posiada gotowe Studium Wykonalności dla projektu budowy trasy Bemowo - Kasprzaka. Projekt umowy wieloletniej o świadczenie usług przewozowych przewiduje wstępnie jej realizację po roku 2013.
3. Spółka posiada gotowe Studium Wykonalności dla projektu budowy trasy tramwajowej od Dw. Zachodniego do Wilanowa.
4. Spółka nie posiada dokumentacji projektowej odnośnie tras tramwajowych do Targówka i Gocławia.
5. W chwili obecnej prowadzone są na zlecenie Zarządu Dróg Miejskich prace projektowe dla trasy mostowej Krasińskiego - Budowlana wraz z torowiskiem tramwajowym.
Pragniemy poinformować, że obecnie przewiduje się realizację budowy trasy tramwajowej wymienionej w p. 2 przez Tramwaje Warszawskiej Sp. z o.o. Decyzje o sposobie finansowanie pozostałych tras wymienionych w p. 1 i 3 nie zostały jeszcze podjęte.
1 komentarz:
Hej kobyło bufetowa, platformersko - oszukańcza! Po co zbudowałaś na przystankach nie działające tablice informacyjne? No po co?
Prześlij komentarz
Uwaga: Komentarze nie są moderowane (poza wyjątkowymi przypadkami), ale proszę pamiętać, że każdy bierze odpowiedzialność za treść swoich wpisów.