20 sty 2008

Bezkonkurencyjni? Od Radcy Prawnego w Gabinecie Prezydenta do p.o. dyrektora Biura Prawnego.

Inny ciekawy przykład naboru na wolne stanowisko urzędnicze w Gabinecie Prezydenta.

Pani Jowita Dzierzgowska od maja 2007 kieruje Biurem Prawnym jako p.o. dyrektora. W tym samym czasie, kiedy została mianowana na p.o. została wybrana na stanowisko Radcy Prawnego w Gabinecie Prezydenta.

Dlaczego w Gabinecie Prezydenta a nie w Biurze Prawnym? Z ogłoszenia o naborze wydawałoby się, że to stanowisko idealne do Biura Prawnego:
Zakres obowiązków:
  • wydawanie opinii prawnych w zakresie wymaganym przez Prezydenta
  • reprezentacja sądowa
  • sporządzanie ekspertyz prawnych na potrzeby Prezydenta
  • udzielanie interpretacji w zakresie stosowania prawa
  • przygotowywanie i parafowanie pod względem prawnym projektów zarządzeń i innych dokumentów
  • uczestnictwo w rozmowach i negocjacjach zgodnie z dyspozycją Prezydenta
Tak jak w innych opisywanych przypadkach konkursów w Gabinecie Prezydenta wymagania są ściśle określone:
Wymagania konieczne:
  • obywatelstwo polskie
  • wykształcenie wyższe prawnicze
  • uprawnienia radcy prawnego
  • niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie
Wymagania pożądane:
  • doświadczenie zawodowe co najmniej 12 lat , w tym co najmniej 8 lat na stanowisku radcy prawnego
  • doświadczenie w prowadzeniu procesów negocjacyjnych
  • umiejętność formułowania na piśmie wypowiedzi zawierających treści prawne w sposób klarowny dla adresata nie znającego zagadnień prawnych – potwierdzonych publikacjami
  • doświadczenie w przewodniczeniu zespołom prawniczym i w pracy zespołowe
  • znajomość języka angielskiego na poziomie FCE
  • dobra obsługa komputera w zakresie MS Office (Word), Internet
  • znajomość regulacji prawnych z zakresu: postępowania administracyjnego, postępowania cywilnego, finansów publicznych, ochrony danych osobowych, samorządu terytorialnego (w tym ustawa o ustroju m.st. Warszawy), zamówień publicznych, ustawy o pracownikach samorządowych oraz o dostępie do informacji publicznej
  • umiejętności organizacyjne, odpowiedzialność, sumienność, dokładność, obowiązkowość, umiejętność pracy w zespole, komunikatywność, kreatywność, odporność na stres, zdolności negocjacyjne, umiejętności łagodzenia konfliktów.
Jak urzędnicy Gabinetu Prezydenta sporządzając opis stanowiska (zawiera definicję, jakie kwalifikacje są pożądane) byli w stanie tak dokładnie określić, że kandydaci mają mieć doświadczenie zawodowe, co najmniej 12 lat a nie np. 10 lat?

Jowita Dzierzgowska (wieloletnie doświadczenie w LOTcie) na pewno spełniała wszystkie kryteria idealnie i ma wystarczające kompetencje (choć jej kierowanie Biurem Prawnym było już krytykowane: Prawnicy rzucają pracę w Ratuszu), aby zajmować to stanowisko.

Tylko chyba nie wygrałaby dzisiaj konkursu na dyrektora Biura Prawnego, bo nie ma wymaganego doświadczenia w administracji samorządowej. Za półtora roku dzięki stanowisku radcy prawnego w Gabinecie Prezydenta ten problem zniknie.

Link do strony BIP.

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Dobre lody w bufecie ;-)
turabat czekam na info na temat wypelnienia obietnic PO w Warszawie. Juz kilka tygodni czekam.

Prześlij komentarz

Uwaga: Komentarze nie są moderowane (poza wyjątkowymi przypadkami), ale proszę pamiętać, że każdy bierze odpowiedzialność za treść swoich wpisów.