W nawiązaniu do Stopień realizacji obietnic o modernizacji linii tramwajowych i budowy nowych.
W programie wyborczym Pani Prezydent obiecała:
Podsumowując informacje z tekstu:
155 niskopodłogowych tramwajów do 2012.
Modernizacja wzdłuż al. "Solidarności" do połowy 2009.
Do 2012: "od Dworca Wileńskiego przez Targową i al. Zieleniecką do ronda Waszyngtona, na ul. Broniewskiego, w al. Jana Pawła II i w al. Niepodległości - od pętli Piaski do Rakowieckiej". Plus linie na dwóch mostach.
"Budowa odnogi z Żerania może być przesunięta w mglistą przyszłość."
"Na tramwaj do Wilanowa nie wystarczy na razie pieniędzy"
I przypominając z pisma, które otrzymałem z Tramwajów Warszawskich:
W programie wyborczym Pani Prezydent obiecała:
Zakup ok. 200 nowych tramwajów. Jest to szczególnie palący problem, gdyż w ciągu 4 lat nie trafił do Warszawy ani jeden nowy tramwaj, a 1/3 obecnie kursujących składów nadaje się do natychmiastowej wymiany.Fragment z Gazety Wyborczej i artykułu Wilanów i Modlińska bez tramwajów:
Modernizacja sześciu tras i uczynienie ich liniami szybkiego tramwaju:
- korytarz Jana Pawła II od pętli Piaski do pętli Marynarska
- korytarz al. Jerozolimskich od pętli Banacha do pętli Grochów
- korytarz al. Solidarności od pętli Stalowa do pętli Górczewska
- korytarz Targowej od pętli Wiatraczna do osiedla Bródno
- Grójecka od Okęcia do Banacha
- Puławska od Wyścigów do pl. Konstytucji
Budowa nowych linii szybkiego tramwaju:
- Żerań FSO-Nowodwory-Winnica
- Bemowo-Jelonki-Kasprzaka
- od Centrum w kierunku Wilanowa, Targówka i Gocławia
Do 2012 r. spółka Tramwaje Warszawskie za własne pieniądze ma zbudować tory na moście Krasińskiego i zmodernizować trzy inne trasy. Za nową linię na Tarchomin zapłaci ratusz. Na razie nie będzie tramwaju do Wilanowa i prawdopodobnie wzdłuż Modlińskiej.Źródło: Krzysztof Śmietana, Wilanów i Modlińska bez tramwajów, Gazeta Wyborcza, link do strony.
Podsumowując informacje z tekstu:
155 niskopodłogowych tramwajów do 2012.
Modernizacja wzdłuż al. "Solidarności" do połowy 2009.
Do 2012: "od Dworca Wileńskiego przez Targową i al. Zieleniecką do ronda Waszyngtona, na ul. Broniewskiego, w al. Jana Pawła II i w al. Niepodległości - od pętli Piaski do Rakowieckiej". Plus linie na dwóch mostach.
"Budowa odnogi z Żerania może być przesunięta w mglistą przyszłość."
"Na tramwaj do Wilanowa nie wystarczy na razie pieniędzy"
I przypominając z pisma, które otrzymałem z Tramwajów Warszawskich:
Spółka posiada gotowe Studium Wykonalności dla projektu budowy trasy Bemowo - Kasprzaka. Projekt umowy wieloletniej o świadczenie usług przewozowych przewiduje wstępnie jej realizację po roku 2013.
Spółka nie posiada dokumentacji projektowej odnośnie tras tramwajowych do Targówka i Gocławia.
5 komentarzy:
"Zakup ok. 200 nowych tramwajów. Jest to szczególnie palący problem, gdyż w ciągu 4 lat nie trafił do Warszawy ani jeden nowy tramwaj, a 1/3 obecnie kursujących składów nadaje się do natychmiastowej wymiany."
Tak sobie myslę, że zakup 155 tramwajów to może i nie 200, ale zawsze to troche więcej niz "ZERO".
No proszę wrócił nasz niecooceniony piewca PO-rzeczywistości ;)
------- Turabat
A zatem zwróć uwagę, że:
1. jest to wpis dotyczący "ewolucji" obietnic wyborczych (tzw. meritum), z których zacytowałeś krzykliwy fragment ... wybaczamy.
2. poza tym nie szastaj liczbami 155 czy 200, tylko zobacz na datę - w 2010 będą wybory samorządowe.
Coś chciałeś powiedzieć, czy tylko zaterkotać dla zasady?
F-16 zamówiło jeszcze chyba SLD, a odbierał je Kaczyński. Widac nie wszystko da się zamówic i odebrac w jednej kadencji. Ale rozumiem, że jak się nie da to nie opłaca się tego robić, bo po co prezent dla następcy?
I z tego powodu, Kaczyński nie rozpoczynał jednak drugiej nitki metra?
A co do ewolucji objetnic wyborczych, to tylko idiota oczekiwałby realizacji ich w stu procentach. Oczywiscie że się zmieniają i całe szczęście że tak się dzieje.
@ turabat
Znowu terkot przemieszanych wątków... weź oddech i spokojnie, jak uczyli w szloke podstawowej:
1. Teza,
2. Argumenty,
3. Podsumowanie.
Najlepiej w granicach jednej sprawy ;)
Poza tym - znowu słowa "idiota", nie wnikam do kogo adresujesz. Ale ten przecinek nie był konieczny ;)
Podpis:
"Klakier ...".
PS - No i co ulżyło? W końcu jakiś "sukces" :)
Panie/Pani turabat!
Zamiast zaśmiecać ten blog popracowałabyś (chyba jednak kobieta)
bo bronisz czegoś co sie w żaden sposób obronić nie da...A takie beznadziejne teksty-
"Zakup ok. 200 nowych tramwajów. Jest to szczególnie palący problem, gdyż w ciągu "...itd to może są odkrywcze na
waszych naradach ratuszowych.
Ja mieszkam w Warszawie od zawsze, to jest 50lat,i stwierdzam że w komunikacja w Wa-wie teraz przypomina czasy tzw.realnego socjalizmu.A nawet za Święcickiego Pickorskiego,nie wspominając o Kaczyńskim nie było takiego syfu.
Odzwyczaiłem się od tłoku w kom.miejskiej, a teraz często nie moge wsiąść do autobusu lub tramwaju!
Z pl.Zawiszy na Bemowo jeździ jedena linia!(24)rano (przed siódmą)zdarza mi sie czekać 10minut na tramwaj!co od wielu lat nie miał miejsca.Czy jej (HGW)wydaje się że Wa-wa to wieś?.Tu nie potrzeba nowych wagonów,potrzeba dobrej organizacji i znajomości Wa-wy.
A teraz byle kmiot po pół roku mieszkania w Warszawie,zaczyna majstrować przy komunikacji.
Pani turabat-twoje teksty zalatują trybunią propagandą.
Panie pretm,przepraszam za jezyk mojego komentarza, ale jak czytam takie teksty,to oczami wyobraźni widzę czerwoną spoconą babę z wydziału propagandy komitetu dzielnicowego,i szlag mnie trafia,bo nic nowego nie wnosi,a tylko po komuszemu bełkocze.
Pozdrawiam p.pretm,dobra robota.
Prześlij komentarz
Uwaga: Komentarze nie są moderowane (poza wyjątkowymi przypadkami), ale proszę pamiętać, że każdy bierze odpowiedzialność za treść swoich wpisów.