8 maja 2007 na wspólnej konferencji władze Warszawy i władze samorządu województwa mazowieckiego zaprezentowały najważniejsze wspólne zadania, które miały być zrealizowane do Euro 2012:
W prezentacji multimedialnej Ratusz zaprezentował najważniejsze inwestycje warszawskie:
Żeby lepiej obejrzeć prezentację należy kliknąć na View on slideshare i wybrać opcję Full.
Dzisiaj w ramach konferencji prasowej "Euro 2012 - stan przygotowań" zaprezentowano "Listę przedsięwzięć Warszawy związanych z przygotowaniami do Euro 2012 w zakresie drogownictwa i transportu":
Żeby lepiej obejrzeć prezentację należy kliknąć na View on slideshare i wybrać opcję Full.
Pełna informacja prasowa znajduje się tutaj.
Wsparcie władz centralnych przy kluczowych projektach, m.in. przy realizacji rządowego projektu budowy Narodowego Centrum Sportu, obejmującego stadion narodowy, centrum kongresowe, basen olimpijski, boiska treningowe i hotele oraz współpraca przy przebudowie dworców kolejowych i autobusowych w Warszawie.Źródło: Link do strony.
Odciążenie Okęcia za pomocą lotnisk regionalnych na Mazowszu. Ich budowa ma duże znaczenie prorozwojowe dla całego województwa. Wielu turystów przyjeżdżających na Mistrzostwa, będzie korzystać z usług tanich przewoźników. Regionalne lotniska, które z założenia mają obsługiwać właśnie tanie linie lotnicze, muszą zatem powstać jak najszybciej.
Stworzenie dobrych i szybkich połączeń kolejowych i drogowych łączących regionalne lotniska ze stolicą. W pierwszej kolejności modernizowane będą drogi: nr 630 Nowy Dwór Mazowiecki – Jabłonna; nr 580 Warszawa – Leszno – Kampinos – Żelazowa Wola – Sochaczew; nr 575 Płock – Nowy Kazuń.
Uruchomienie linii kolejowej łączącej nowo powstały Port Lotniczy Warszawa-Modlin ze stolicą i lotniskiem Okęcie. Trasę obsługiwałyby Koleje Mazowieckie.
Usprawnienie połączeń transportowych łączących Warszawę i obszar metropolitalny z regionem. Obie strony zgodziły się, że do najważniejszych inwestycji w tym zakresie należą modernizacje m.in. dróg: nr 634 Warszawa –Zielonka – Wołomin – Miąse – Tłuszcz – Wólka Kozłowska; nr 719 Warszawa – Pruszków – Żyrardów – Kamion; nr 721 Nadarzyn – Piaseczno – rz. Wisła – Wiązowna – Duchnów; nr 724 Warszawa – Konstancin – Jeziorna – Góra Kalwaria.
Rozwój nowoczesnego transportu publicznego miejskiego i podmiejskiego (budowa II linii metra, modernizacja i rozbudowa WKD i SKM, linii tramwajowych i integracja systemu transportu szynowego, budowa parkingów „Park&Ride”, zwiększenie liczby połączeń, modernizacja i zakup taboru).
Utworzenie ekspresowej obwodnicy Warszawy na odcinku węzeł „Puławska” – węzeł „Lubelska”, uzupełnienie obwodnicy drogą ekspresową S8/S7 węzeł Opacz – węzeł Paszków wraz z powiązaniami z drogą krajową nr 7 w węźle Magdalenka oraz budowę drogi ekspresowej S17 na odcinku węzeł „Marki” – węzeł „Lubelska”.
Organizacja Euro 2012 stwarza także okazję do promocji walorów turystycznych Mazowsza. Wstępnie omówiono projekt „Turystyka Mazovia” dotyczący m.in. promocji doliny Wisły i Bugu oraz Kampinoskiego Parku Narodowego.
Przygotowanie listy rekomendowanych miejsc na terenie Mazowsza i Warszawy, w których mogłyby zostać zlokalizowane „piłkarskie wioski sportowe”. Mieszkające w nich drużyny piłkarskie miałyby do swojej dyspozycji odpowiednie zaplecze techniczno-sportowe.
W prezentacji multimedialnej Ratusz zaprezentował najważniejsze inwestycje warszawskie:
Żeby lepiej obejrzeć prezentację należy kliknąć na View on slideshare i wybrać opcję Full.
Dzisiaj w ramach konferencji prasowej "Euro 2012 - stan przygotowań" zaprezentowano "Listę przedsięwzięć Warszawy związanych z przygotowaniami do Euro 2012 w zakresie drogownictwa i transportu":
Żeby lepiej obejrzeć prezentację należy kliknąć na View on slideshare i wybrać opcję Full.
Pełna informacja prasowa znajduje się tutaj.
2 komentarze:
Zaprezentowanej tu "Listy przedsięwzięć Warszawy związanych z przygotowaniami do Euro 2012 w zakresie drogownictwa i transportu"
już nie ma stronie pod podanym linkiem. A wielka szkoda, bo były tam bardzo ciekawe informacje, a tu na stronie jest mało czytelna.
OK, mam oryginalny pdf, więc przerobie go na coś łatwego do wrzucenia na stronę i umieszczę w oddzielnej notce.
Prześlij komentarz
Uwaga: Komentarze nie są moderowane (poza wyjątkowymi przypadkami), ale proszę pamiętać, że każdy bierze odpowiedzialność za treść swoich wpisów.