26 sie 2008

Strategia rozwoju turystyki w drodze.

Z serii "Nad czym radni będą głosowali na następnej sesji". Wcześniej było o modernizacji stadionu Legii.

Na najbliższej sesji Rady Warszawy radni będą głosować nad przeznaczeniem pieniędzy na opracowanie "Strategii Rozwoju Turystyki m.st. Warszawy do 2020". Koszt przygotowania tego dokumentu? Prawie 800 tys zł.

Fragment z uchwały:
Wyraża się zgodę na zawarcie przez m.st. Warszawę umowy na świadczenie usług związanych z opracowaniem Strategii Rozwoju Turystyki m.st. Warszawy do 2020 r. na okres przekraczający rok budżetowy i zaangażowanie na ten cel środków finansowych w 2009 r. w wysokości 798 000 PLN (słownie złotych: siedemset dziewięćdziesiąt osiem tysięcy).
Źródło: Link do strony (doc).

Miasto miastu nie równe, ale dla porównania kilka wyszukanych podobnych strategii/programów z ostatnich lat i ich koszt opracowania według przetargów organizowanych przez inne władze samorządowe:
  • "Strategia rozwoju turystyki dla Wrocławia na lata 2008-2013": 78 tys. zł Link.
  • „Strategia Rozwoju Turystyki dla Miasta Gdyni wraz z Programem Rozwoju Produktów Turystycznych”: 112 tys.Link.
  • „Strategia rozwoju turystyki dla Miasta Torunia”: 60 tys.Link.
  • "Program Rozwoju Turystyki w Województwie Łódzkim na lata 2007-2020": 130 tys.Link.
  • "Strategia rozwoju turystyki dla woj. lubuskiego": 100 tys.Link.
  • "Strategia rozwoju turystyki dla woj. świętokrzyskiego": 130 tys.Link.
  • "Strategia zrównoważonego rozwoju turystyki w województwie opolskim na lata 2007-2013": 120 tys.Link.
  • Zadanie „Opracowanie programu wojewódzkiego pod nazwą Strategia Rozwoju Turystyki w Województwie Zachodniopomorskim do roku 2015”: 69 tys.Link.
  • Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna: "Program rozwoju produktów turystyki aktywnej i kulturowej województwa mazowieckiego": 98 tys.Link.
  • Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna: "Strategia rozwoju informacji turystycznej na terenie województwa mazowieckiego": 57 tys.Link.
Najdroższy przykład, na jaki trafiłem w podobnej tematyce to rozstrzygnięty ostatnio przetarg na opracowanie Strategii Promocji Marki Poznań za 300 tys. zł

To ta nasza strategia za te pieniądze, to o musi być coś super ekstra wystrzałowego.

Fragment z uzasadnienie do uchwały:
Przedłożony do akceptacji Rady Miasta Stołecznego Warszawy projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umów na okres przekraczający rok budżetowy, związany jest z potrzebą pilnego opracowania Strategii Rozwoju Turystyki m.st. Warszawy. Turystyka jest jednym z najbardziej rozwojowych sektorów gospodarki, przyczyniającym się do zwiększania miejsc pracy i wpływającym w znaczący sposób na sytuację społeczną i ekonomiczną regionów.

Aby proturystyczna aktywność Warszawy mogła być realizowana wskazane jest strategiczne podejście do wybitnych walorów Miasta wynikających z jego położenia, pamiątek historii i tradycji, umiejscowienie ich w świetle nowych wyzwań integracji europejskiej i globalizacji a także zaplanowanie działań mających na celu zwiększenie napływu turystów do Warszawy w kontekście przyszłych, ważnych dla Miasta wydarzeń.
Miasto posiada już następujące opracowania związane z rozwojem turystyki:
  • Strategia rozwoju turystyki na lata 2007 – 2013 z maja 2007 r.
  • Memorandum dla Biura Promocji m. st. Warszawy dotyczące głównych założeń do strategii promocji gospodarczej Miasta z czerwca 2007 r.
  • Strategia Rozwoju Produktów Turystycznych Warszawy z września 2006 r.
  • Strategia Rozwoju Narodowego produktu Turystycznego Trakt Królewski z lat 2004 – 2006.

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Niezła kasa, a ja jeszcze wrzucę nt stadionu Legii:
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,5631590,Miasto_wyda_pol_miliarda_na_stadion_Legii_.html
, a tam rzeczy w stylu:
" Ten stadion musi powstać jak najszybciej. Mamy przecież w perspektywie Euro 2012 - uważa Maciej Wyszyński (PO). Jego kolega klubowy przyznaje anonimowo: - Na razie nie mamy sukcesów inwestycyjnych w Warszawie, a stadion Legii, w przeciwieństwie do mostów czy metra, to pewniak, który będzie można otworzyć w 2010 r., przed wyborami samorządowymi.
"
"Na posiedzenie klubu Lewicy wybierają się kibice Legii, którzy chcą dopingować radnych do poparcia budowy stadionu. Ale radni dostali też maile od legionistów, którzy żądają, żeby... stadionu przy Łazienkowskiej nie budować."
"- Argumenty wyrażone w mailu do radnych są dla mnie niezrozumiałe - mówi Marek Drabczyk, członek zarządu Legii. - Jeżeli kibic mówi, że jest przeciwko budowie stadionu swojej drużyny, to nie jest kibicem"

Anonimowy pisze...

800 tysięcy za misia? To jest miś na skalę naszych możliwości. Dostajemy za tego misia, jako konsultanci 20% ogólnej sumy kosztów i już.

Prześlij komentarz

Uwaga: Komentarze nie są moderowane (poza wyjątkowymi przypadkami), ale proszę pamiętać, że każdy bierze odpowiedzialność za treść swoich wpisów.