W piątek pisałem o ogłoszeniach o naborze na stanowiska urzędnicze, które pojawiły się w Biuletynie Informacji Publicznej w tym roku, w odniesieniu do fragmentu z artykułu dziennika Polska The Times sprzed kilku miesięcy. Całość w "Na pewno nie będzie wzrostu zatrudnienia" - reality check.
W dzisiejszej Polsce w artykule Miasto zaciska pasa również znajduje się fragment nawiązujący do tego samego artykułu gazety i analiza nowych ogłoszeń o naborze (zbieżność w wyborze tematu zapewne przypadkowa):
Oczywiście nikt nie ma nic przeciwko poszukiwaniu kandydatów do Biura Architektury i Planowania Przestrzennego. Wynika to z braku postępu w przygotowywaniu planów, co jest uzasadniane już od dwóch lat brakami kadrowymi. Jest jedno "ale".
W tym roku z 17 stanowisk, na jakie Ratusz organizuje nabór jest 6 stanowisk w Biurze Architektury i Planowania Przestrzennego. Są to:
Radca prawny, Stanowisko ds. obsługi kancelaryjnej, Stanowisko ds. urbanistyki, Stanowisko ds. administracji architektoniczno-budowlanej, Stanowisko ds. bazy danych o zagospodarowaniu przestrzennym, Stanowisko ds. prowadzenia procedur planistycznych. Cztery z tych stanowiska wymagają wykształcenia na kierunku architektura.
Poza tym w ogłoszeniach mamy różne różności:
Biuro Infrastruktury: Stanowisko ds. budżetu, Stanowisko ds. zagospodarowania przestrzennego.
Biuro Polityki Długu i Zarządzania Płynnością: Stanowisko ds. rozwoju systemu SAP ERP.
Biuro Promocji Miasta: Stanowisko ds. komunikacji nt. finansów.
Delegatura Biura Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego w Dzielnicy Bielany: Stanowisko ds. obronnych i ochrony ludności.
Biuro Zamówień Publicznych: Stanowisko ds. prowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia publicznego.
Biuro Planowania Budżetowego: Stanowisko ds. planowania i analizy dochodów.
Biuro Kadr i Szkoleń: Stanowisko ds. statystyki oraz administracji SAP HR-PA.
Delegatura Biura Gospodarki Nieruchomościami: Stanowisko ds. regulacji stanów prawnych nieruchomości.
Biuro Gospodarki Nieruchomościami: Stanowisko ds. koordynacji wykonywania zadań przez Biuro Gospodarki Nieruchomościami i Delegatury.
Biuro Drogownictwa i Komunikacji: Stanowisko ds. nadzoru utrzymania i remontów dróg.
Spojrzałem również na grudniowe ogłoszenia o naborze. Poszukiwano kandydatów na 41 stanowisk w Ratuszu (część jeszcze nie została rozstrzygnięta według BIPu) w tym kandydatów tylko na 3 stanowiska w Biurze Architektury i Planowania Przestrzennego.
Za to w grudniu biurokracja wzmocniła się o: Stanowisko ds. ewidencji zasobów sprzętu telekomunikacyjnego, Stanowisko ds. planowania inwestycji dzielnicowych, Stanowisko ds. kontaktów z dzielnicami w Gabinecie Prezydenta, Stanowisko ds. organizacyjno-sekretarskich w Gabinecie Prezydenta. I mnóstwo stanowisk analityczno organizacyjnych w różnych biurach.
Nie chodzi o to, żeby nie zatrudniać specjalistów. Tylko o to, żeby powstrzymywać rozrost zbędnej biurokracji.
W dzisiejszej Polsce w artykule Miasto zaciska pasa również znajduje się fragment nawiązujący do tego samego artykułu gazety i analiza nowych ogłoszeń o naborze (zbieżność w wyborze tematu zapewne przypadkowa):
(...) W październiku ubiegłego roku, kiedy pojawiły się pierwsze symptomy kryzysu gospodarczego, informowaliśmy, że ratusz rozważa całkowite wstrzymanie rekrutacji na stanowiska urzędnicze. Ostatecznie jednak nie zdecydowano się na tak drastyczny krok. W styczniu i lutym na stronie urzędu miasta pojawiło się ponad czterdzieści ofert pracy.Źródło: Krzysztof Jóźwiak, Miasto zaciska pasa, Polska The Times, link do strony.
Paradoksalnie wpływ na taką decyzję miał kryzys na rynku pracy. - W czasie dobrej koniunktury mieliśmy olbrzymie trudności ze znalezieniem fachowców. Żaden doświadczony architekt nie chciał pracować dla ratusza, kiedy w prywatnej firmie proponowali mu kilka razy większe pensje. Teraz sytuacja się odwróciła - twierdzi Tomasz Andryszczyk, rzecznik Hanny Gronkiewicz-Walz.
W tej chwili o jeden etat ubiega się nawet kilkudziesięciu kandydatów. - Byłoby grzechem nie wykorzystać tej sytuacji i nie przyjąć do pracy świetnych specjalistów - dodaje rzecznik. Nowych urzędników przybędzie tam, gdzie ich zawsze najbardziej brakowało m.in. w biurze architektury.
Oczywiście nikt nie ma nic przeciwko poszukiwaniu kandydatów do Biura Architektury i Planowania Przestrzennego. Wynika to z braku postępu w przygotowywaniu planów, co jest uzasadniane już od dwóch lat brakami kadrowymi. Jest jedno "ale".
W tym roku z 17 stanowisk, na jakie Ratusz organizuje nabór jest 6 stanowisk w Biurze Architektury i Planowania Przestrzennego. Są to:
Radca prawny, Stanowisko ds. obsługi kancelaryjnej, Stanowisko ds. urbanistyki, Stanowisko ds. administracji architektoniczno-budowlanej, Stanowisko ds. bazy danych o zagospodarowaniu przestrzennym, Stanowisko ds. prowadzenia procedur planistycznych. Cztery z tych stanowiska wymagają wykształcenia na kierunku architektura.
Poza tym w ogłoszeniach mamy różne różności:
Biuro Infrastruktury: Stanowisko ds. budżetu, Stanowisko ds. zagospodarowania przestrzennego.
Biuro Polityki Długu i Zarządzania Płynnością: Stanowisko ds. rozwoju systemu SAP ERP.
Biuro Promocji Miasta: Stanowisko ds. komunikacji nt. finansów.
Delegatura Biura Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego w Dzielnicy Bielany: Stanowisko ds. obronnych i ochrony ludności.
Biuro Zamówień Publicznych: Stanowisko ds. prowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia publicznego.
Biuro Planowania Budżetowego: Stanowisko ds. planowania i analizy dochodów.
Biuro Kadr i Szkoleń: Stanowisko ds. statystyki oraz administracji SAP HR-PA.
Delegatura Biura Gospodarki Nieruchomościami: Stanowisko ds. regulacji stanów prawnych nieruchomości.
Biuro Gospodarki Nieruchomościami: Stanowisko ds. koordynacji wykonywania zadań przez Biuro Gospodarki Nieruchomościami i Delegatury.
Biuro Drogownictwa i Komunikacji: Stanowisko ds. nadzoru utrzymania i remontów dróg.
Spojrzałem również na grudniowe ogłoszenia o naborze. Poszukiwano kandydatów na 41 stanowisk w Ratuszu (część jeszcze nie została rozstrzygnięta według BIPu) w tym kandydatów tylko na 3 stanowiska w Biurze Architektury i Planowania Przestrzennego.
Za to w grudniu biurokracja wzmocniła się o: Stanowisko ds. ewidencji zasobów sprzętu telekomunikacyjnego, Stanowisko ds. planowania inwestycji dzielnicowych, Stanowisko ds. kontaktów z dzielnicami w Gabinecie Prezydenta, Stanowisko ds. organizacyjno-sekretarskich w Gabinecie Prezydenta. I mnóstwo stanowisk analityczno organizacyjnych w różnych biurach.
Nie chodzi o to, żeby nie zatrudniać specjalistów. Tylko o to, żeby powstrzymywać rozrost zbędnej biurokracji.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: Komentarze nie są moderowane (poza wyjątkowymi przypadkami), ale proszę pamiętać, że każdy bierze odpowiedzialność za treść swoich wpisów.