Ponad rok temu Rada Warszawy na wniosek Ratusza przeznaczyła prawie 800 tys. złotych na opracowanie Strategii Rozwoju Turystyki m.st. Warszawy do 2020 r.
Katarzyna Ratajczyk, szefowa biura promocji z niezwykłą szczerością tłumaczyła radnym, że aby "przystąpić do właściwej promocji turystyki w mieście" potrzebuje zewnętrznej firmy do zbadania zagadnienia pod tytułem turystyka, do rozpisania celów, i do określenia "na czym generalnie ta turystyka w mieście ma polegać". Odważne stwierdzenia po dwóch latach rządów.
Ale skoro Ratusz wybrał drogę zatrudnienia zewnętrznej firmy i miał już środki, to po 13 miesiącach spodziewałbym się, że praca nad strategią jest mocno zaawansowana. Szczególnie, że uzasadnienie wymieniało obchody 200 rocznicy urodzin Fryderyka Chopina w 2010 r jako jedno z wydarzeń, które determinuje konieczność powstania takiego dokumentu.
Nic bardziej mylnego. Nawet nie wybrano jeszcze firmy, która ma opracować strategię. Oto fragment odpowiedzi z 3 listopada na interpelację radnych Platformy Obywatelskiej w tematach turystycznych:
Przynajmniej jest szansa, że miasto zaoszczędzi 800 tysięcy złotych. Tylko wtedy będzie wymówka dla urzędników "to nie nasza wina, przecież nie mamy strategii."
Katarzyna Ratajczyk, szefowa biura promocji z niezwykłą szczerością tłumaczyła radnym, że aby "przystąpić do właściwej promocji turystyki w mieście" potrzebuje zewnętrznej firmy do zbadania zagadnienia pod tytułem turystyka, do rozpisania celów, i do określenia "na czym generalnie ta turystyka w mieście ma polegać". Odważne stwierdzenia po dwóch latach rządów.
Ale skoro Ratusz wybrał drogę zatrudnienia zewnętrznej firmy i miał już środki, to po 13 miesiącach spodziewałbym się, że praca nad strategią jest mocno zaawansowana. Szczególnie, że uzasadnienie wymieniało obchody 200 rocznicy urodzin Fryderyka Chopina w 2010 r jako jedno z wydarzeń, które determinuje konieczność powstania takiego dokumentu.
Nic bardziej mylnego. Nawet nie wybrano jeszcze firmy, która ma opracować strategię. Oto fragment odpowiedzi z 3 listopada na interpelację radnych Platformy Obywatelskiej w tematach turystycznych:
(...) Biuro Promocji Miasta podjęło działania dotyczące opracowania dokumentu Strategii Rozwoju Turystyki m.st. Warszawy do 2020 roku, co łączy się z bieżącą działalnością Stołecznego Biura Turystki, a także z działaniami związanymi z utworzeniem Warszawskiej Organizacji Turystycznej. Aktualnie toczy się postępowanie przetargowe, w którym dwaj oferenci złożyli oferty, które nie spełniły wymagań. Zgodnie z procedurą oferenci zostali wniesieni do stosownych wyjaśnień i uzupełnień. Kolejne spotkanie komisji przetargowej przesądzi, czy postępowanie będzie kontynuowane.Źródło: Link do strony.
Przynajmniej jest szansa, że miasto zaoszczędzi 800 tysięcy złotych. Tylko wtedy będzie wymówka dla urzędników "to nie nasza wina, przecież nie mamy strategii."
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: Komentarze nie są moderowane (poza wyjątkowymi przypadkami), ale proszę pamiętać, że każdy bierze odpowiedzialność za treść swoich wpisów.