Prezydent Hanna Gronkiewicz Waltz co najmniej dwukrotnie deklarowała, że nie planuje wprowadzenia opłaty od kierowców za wjazd do centrum. Ponieważ teraz dyskusja jest na etapie "kiedy", a nie "czy", warto przypomnieć, co Pani Prezydent mówiła kilkanaście miesięcy temu...
Wrzesień 2007, fragment wywiadu z Panią Prezydent w miesięczniku Essence:
Maj 2008, fragment wywiadu z Hanną Gronkiewicz Waltz w programie Tele 5:
I teraz listopada 2009:
Co się zmieniło? Polecam poczytać dokument „Polityka długu m.st. Warszawy oraz prognoza kwoty długu m.st. Warszawy na lata 2010-2033.” Trzeba szukać nowych sposobów na pozyskanie pieniędzy, Święty Mikołaj kasy nie przyniesie.
(...) B.S.: Przez kilka lat pracowała Pani w Londynie, była gościem wielu europejskich stolic, czy jakieś ciekawe rozwiązania z zagranicy udało się przenieść na nasz rodzimy grunt? Czy doświadczenia innych krajów mogą stanowić dla nas przykład i źródło inspiracji?Źródło: Link do strony.
H.G.W.: Londyn jest wielkim miastem, ze znakomicie zorganizowanym transportem publicznym. Co prawda nie jesteśmy jeszcze na tym etapie rozwoju motoryzacji, aby brać opłaty od kierowców za wjazd do centrum, ale podejmowanie różnych sposobów (takich, jak płatne parkowanie czy system park & ride), aby zachęcić ludzi do przesiadania się do środków transportu miejskiego już nas dotyczy.
Maj 2008, fragment wywiadu z Hanną Gronkiewicz Waltz w programie Tele 5:
(...) Będzie to miasto tętniące życiem. Niestety z korkami, mieszkałam cztery lata w Londynie i tego się w dużych stolicach nie da uniknąć.Zapis wideo (od 4:55):
Ja robię bardzo odważne decyzje, podnoszę cenę biletów, teraz chciałam poszerzyć strefę płatnego parkowania, podwyższyć cenę parkowania. Tam jest Congestion Charge, jak ja byłam to było 5 funtów za wjazd, teraz jest 8, ja nie planuje tego w Warszawie. Jeszcze nie jest Londynem, aby musiała mieć taksę za wjazd do centrum.
I teraz listopada 2009:
(...) Prezydent Warszawy w Sztokholmie mogła też zapoznać się z tamtejszym systemem opłat za wjazd samochodem do miasta.Źródło: Link do strony.
"Myślimy raczej o rozwiązaniu londyńskim, czyli wprowadzeniu opłat za wjazd do centrum" - wyjaśniła.
Co się zmieniło? Polecam poczytać dokument „Polityka długu m.st. Warszawy oraz prognoza kwoty długu m.st. Warszawy na lata 2010-2033.” Trzeba szukać nowych sposobów na pozyskanie pieniędzy, Święty Mikołaj kasy nie przyniesie.
5 komentarzy:
...na szczęście nie wszyscy w Warszawie to "HGW siepacze". Poza tym , że HGW zmiania zdanie - to też wyborcy , zmieniają zdanie o niej.
no tak tylko, że dług pozostanie i jej następcy tak czy siak wprowadzą te opłaty:\
a ja jestem za platnym wjazdem do centrum Warszawy.Z dwoch powodow
1/Nareszcie elektorat PO i Gronkiewiczówny dostanie to na co glosował
2/Wprowadzenie tych oplat to powrot do feudalizmu(najdoskonalszej formy organizacji spoleczenstwa)Chamy( a elektorat PO jest z reguly warszawski w I pokoleniu,wskutek awansu spolecznego)znow bedzie płacił KOPYTKOWE.Potem wprowadzi się OSIOWE,POGŁOWNE i wreszcie PANSZCZYZNĘ.I znow bedzie normalnie.A chamy się ucieszą,bo lubią nad sobą bata/chocby i fiskalnego/
Płatny wjazd bedzie dla samochodów i motocykli ? Czy jak w Londynie ? Tylko dla samochodów ?
Kaziu chciał wprowadzić opłaty za wjazd do Centrum przed otwarciem Złotych Tarasów - głosowałem przeciwko niemu. Teraz zagłosuję przeciwko HGW. Na tym polega demokracja. A jak HGW chce spłacić długi, to niech przekona kolegów z PO do wprowadzenia podatku katastralnego, jako podatku gminnego. Tylko bardzo proszę - przed wyborami.
Prześlij komentarz
Uwaga: Komentarze nie są moderowane (poza wyjątkowymi przypadkami), ale proszę pamiętać, że każdy bierze odpowiedzialność za treść swoich wpisów.