18 maj 2010

Widok na nowe wiaty.

Ratusz zapowiedział dzisiaj rozpoczęcie procesu wyboru partnera prywatnego w projekcie „Przystanek dla Warszawy”. Jest to jedyne rozpoczęte przedsięwzięcie w tej kadencji, które przypomina partnerstwo publiczno-prywatne. Partnerstwo publiczno-prywatne wynoszone na sztandarach w kampanii wyborczej 2006 a pozostające w sferze obietnic.

W skrócie partner prywatny wymienia wiaty przystankowe na nowe według miejskiego wzoru, a w zamian otrzymuje możliwość zarabiania na powierzchni reklamowej. Miasto ma nie dołożyć nawet złotówki.* Projekt obejmuje 1580 lokalizacji w ciągu trzech lat. Więcej informacji na stronach miasta.

Co ważne jednym z warunków do potencjalnych partnerów jest posiadanie doświadczenia w prowadzeniu działalności na rynku reklamy zewnętrznej. Mam nadzieję, że proces wyboru partnera będzie przejrzysty, a po zakończeniu postępowania przedstawione zostaną analizy, które będą wskazywać ile udało się miastu zaoszczędzić na tym projekcie (koszty budowy wiat plus koszty ich obsługi vs. potencjalne zyski dla miasta ze sprzedaży powierzchni reklamowej).

* Ratusz w informacji prasowej nie wspomina o tym, że projekt sam w sobie, nie jest aż taki bezkosztowy. Obsługa prawna tego projektu i przygotowanie umowy o koncesji to prawie 400 tysięcy złotych. Zamówienie realizuje Kancelaria Domański Zakrzewski Palinka Sp. Komandytowa. Link do informacji o podpisaniu umowy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: Komentarze nie są moderowane (poza wyjątkowymi przypadkami), ale proszę pamiętać, że każdy bierze odpowiedzialność za treść swoich wpisów.