28 paź 2010

Jak Wojtek obiecuje modernizację stadionu Polonii, już obiecaną przez SLD w 2007 r.

Wojciech Olejniczak, kandydat SLD w wyborach na Prezydenta Warszawy, zapowiedział:
- Warunkiem koalicji PO-SLD w Warszawie jest rozbudowa stadionu Polonii - ogłosił Wojciech Olejniczak.
Źródło: Link do strony.

Czy warszawscy samorządowcy SLD mogliby łaskawie zapoznać Pana Olejniczaka z dokumentem "Porozumienie Programowe Radnych m.st. Warszawy reprezentujących Platformę Obywatelską oraz Lewicę i Demokratów", który podpisał Tomasz Sybilski (SLD) na początku marca 2007 r.?

Bo modernizacja i rozbudowa stadionu Polonii już tam jest.

Dla przypomnienia fragment dotyczący sportu:
Sport i rekreacja:
  • Modernizacja i rozbudowa stadionu Legii oraz Polonii
  • Budowa Basenu Olimpijskiego
  • Budowa krytego lodowiska
  • Budowa hali widowiskowo-sportowej z widownią na co najmniej 20 tys. osób
  • Budowa toru wodnego w Porcie Żerańskim
  • Budowa spójnego systemu asfaltowych ścieżek rowerowych
  • Otwarcie placówek szkolnych po zakończonych zajęciach obowiązkowych
  • Wprowadzenie otwartych i nieodpłatnych programów sportowo-rekreacyjnych dla szkół, młodzieży i dorosłych
I jak pokazały trzy ostatnie lata z samego faktu zapisania tego w porozumieniu programowym nic nie wynikło. Podobnie jak budowa basenu, czy hali widowiskowo-sportowej.

Całe porozumienie jest dostępne tutaj: Porozumienie programowe PO – SLD. Kilka dni temu Katarzyna Munio organizowała konferencje, na której odwoływała się do tego porozumienia: Ocena programowego bajdurzenia Wojtka Olejniczka

Nie startuję w wyborach, więc mogę napisać to, czego kandydaci nie powiedzą: Jeżeli nie będzie bogatego sponsora, który zmodernizuje stadion Polonii za własne pieniądze, bez wsparcia miasta, to wtedy nie będzie wyjścia i trzeba będzie rozgrywać mecze na Stadionie Narodowym. Tak jak powinna to robić Legia, tylko że przy zwiększeniu dofinansowania na nowy stadion Legii nikt tego nie proponował.

No chyba, że Prezes Wojciechowski zamiast zajmować się J.W. Construction, zacznie wydawać miejską gazetę, lub uruchomi lokalną telewizję. Wtedy może Ratusz Hanny Gronkiwicz-Waltz spojrzy przychylniejszym okiem.

Ale i tak pieniądze w budżecie miasta są w najbliższych latach w większości na centralny odcinek linii metra i niewiele więcej. Dlatego HGW mówi o nowej kadencji mniejszych projektów, bo na duże projekty, miasta już nie stać.

6 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Trochę nie na temat, ale właśnie trwa młócka na salonie 24 http://gronkiewicz.salon24.pl/244050,zmiany-na-lepsze-c-d-n To mi się podoba. Oj żeby tak juto jakaś gazeta, albo telewizja powiedziała, i zadała te pytania.... szkoda, ze tak daleko jesteśmy od prawdziwej demokracji
Czekając na lepszą Warszawę pozdrawia
Typek z Nowolipek

Anonimowy pisze...

Najgorsze w tym wszystkim jest to, ze za chwile padnie jedna z ostatnich wielkich fabryk w Warszawie - FSO. Dlaczego w tym kraju jest tak, ze w Tychach odniesli sukces w produkcji malego fiata 500 pod egida Wlochow, a w Warszawie znacznie wieksza fabryka produkuje aktualnie czesci do lanosow z ktorych moze im nie starczyc nawet na podwyzszony przez HGW podatek z 7 do 22 milionow!? Mam nadzieje, ze nie wynika to z checi zagarniecia pod biurowce dla znajomych HGW kolejnych terenow w Warszawie...

Anonimowy pisze...

ja nie do konca jestem pewien, ale chyba znalazlem partie, ktora oferuje to czego oczekiwales Pretm, czyli pelnej przejrzystosci finansow miasta i wspolpracy z mieszkancami(http://www.lepszapolska.com/).

Narazie calosc wyglada dosc skromnie, brakuje wielu obietnic, ale na szczescie te opisane wydaja sie sensowne i do zrealizowania.

Ja bym osobiscie dodal bezplatna (tj. z podatkow) komunikacje miejska, bo dbanie o kierowcow rowniez juz jest. Taka komunikacje (bo miasto i tak doklada do biletu) mozna by utrzymac m.in. ze zwiekszonej oplaty lokalnej dla osob zatrzymujacych sie w najdrozszych hotelach (dla nich 5 zlotych za dobe bedzie niewielka doplata) i powiedzmy 30 groszy w najtanszych.

Oprocz tego mozna byloby zrezygnowac z promocji zagranica miasta. Dlaczego? Bo samo wprowadzenie bezplatnej komunikacji w stolicy da, byc moze nawet na pierwszych stronach gazet/portali w Europie i na swiecie reklame warta nawet miliard.

Czy warto? Tak, bo wyjdzie taniej - przyklad w nastawionym na samochody USA otwarte niedawno darmowe metro przyciagalo coraz wiecej ludzi, po wprowadzeniu oplat spadlo niemalze do zera - czyli wydatki na panstwowa inwestycje wyrzucono w bloto. Dowodem skutecznosci takiego sposobu finansowania jest to, ze zadne w Europie Zachodnie miasto z niego nie zrezygnowalo mimo wprowadzenia ponad dwie dekady temu w niektorych przypadkach

pretm pisze...

Trochę nie na temat, ale właśnie trwa młócka na salonie 24 http://gronkiewicz.salon24.pl/244050,zmiany-na-lepsze-c-d-n

Zajrzałem, odpowiedziałem na kilka stwierdzeń sztabu, czekam na odpowiedź.

pretm pisze...

ja nie do konca jestem pewien, ale chyba znalazlem partie, ktora oferuje to czego oczekiwales Pretm, czyli pelnej przejrzystosci finansow miasta i wspolpracy z mieszkancami(http://www.lepszapolska.com/).

Faktycznie kilka punktów jest zgodnych z tym o pisałem w spotkanie.um.warszawa.pl i przejrzystosc.um.warszawa.pl

pretm pisze...

Najgorsze w tym wszystkim jest to, ze za chwile padnie jedna z ostatnich wielkich fabryk w Warszawie - FSO.

Dzięki, napisałem o tym.

Prześlij komentarz

Uwaga: Komentarze nie są moderowane (poza wyjątkowymi przypadkami), ale proszę pamiętać, że każdy bierze odpowiedzialność za treść swoich wpisów.