Poniżej fragmenty z artykułu zamieszczonego w Życiu Warszawy z poprzedniego tygodnia. Nie jest on najnowszy, ale sygnalizuje problemy przewijające się przy innych inwestycjach.
Jedną z inwestycji, które mają pomóc w ulepszaniu systemu komunikacji ma być Zintegrowany System Zarządzania Ruchem.
Kilka informacji ze strony ZDM na temat systemu:
Pani Prezydent zawarła system zarządzania ruchem jako jedną z inwestycji do realizacji w 2007 roku.
Jedną z inwestycji, które mają pomóc w ulepszaniu systemu komunikacji ma być Zintegrowany System Zarządzania Ruchem.
Kilka informacji ze strony ZDM na temat systemu:
Praca systemu będzie polegała na sterowaniu sygnalizacją świetlną w sposób automatyczny w wytypowanych obszarach miasta przy wykorzystaniu najnowszych osiągnięć technologicznych: urządzeń sterowania ruchem, systemów sygnalizacji świetlnych, układów obszarowego sterowania i nadzoru ruchu, urządzeń służących informowaniu podróżnych.Źródło: Link do strony.
System pozwoli na uruchomienie innych podsystemów informacji, takich jak:Zasadniczym celem systemu zarządzania jest realizacja dwóch podstawowych zadań:
- o sytuacji ruchowej - znaki o zmiennej treści,
- o środowisku przy wykorzystaniu stacji pogodowych - tablice zmiennej treści
- system monitoringu i sterowania ruchem w tunelach,
- priorytety dla komunikacji zbiorowej (szynowej i kołowej),
- uprzywilejowanie dla pojazdów specjalnych (karetki pogotowia, policja, straż pożarna)
- powiadamiania o niebezpieczeństwie.
- utrzymanie płynności ruchu w korytarzach komunikacyjnych,
- zapewnienia w nich priorytetu dla komunikacji publicznej.
Pani Prezydent zawarła system zarządzania ruchem jako jedną z inwestycji do realizacji w 2007 roku.
RZ: Gdy spotkamy się za rok, z czego będzie można panią rozliczyć?Ale niestety nie będzie tak łatwo:
HGW: Na pewno będzie już wspólny bilet i system zarządzania ruchem oraz nowe niskopodłogowe tramwaje.
Przetarg na budowę dwóch kolejnych obszarów Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem zostanie unieważniony. Tym samym system zostanie uruchomiony z kilkumiesięcznym poślizgiem.Źródło: Tomasz Kunert, Warszawskie korki zostaną rozładowane rok później, Życie Warszawy, link do strony.
Trwa budowa ZSZR na Powiślu. Rozstrzygnięto już przetarg na kolejne dwa duże obszary (Śródmieście na lewym brzegu Wisły, obie Pragi i Targówek po prawej stronie miasta). Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, umowa z wykonawcą nie zostanie podpisana. Powodem jest wygórowana cena – zwycięzca postępowania, firma Siemens, zażądał dwa razy więcej, niż planował wydać ZDM.
– Przetarg zostanie więc unieważniony – powiedział nam nieoficjalnie wysoki urzędnik Ratusza. – Firma wykorzystała sytuację. Została sama w przetargu i dlatego zażądała wygórowanej ceny.
Jak to możliwe? Otóż ZDM ogłosił dwustopniowy przetarg – w pierwszym etapie zgłosili się wszyscy chętni i spośród ich ofert komisja wybrała te, które spełniały określone kryteria. Zaakceptowane firmy miały następnie złożyć oferty po raz drugi, ale już z konkretnymi cenami. Do przetargu na ZSZR zgłosiły się cztery spółki, ale do drugiego etapu przeszedł tylko Siemens. I nie mając konkurencji, wyznaczył cenę – ponad 100 mln zł.
– Ta kwota wydaje się zbyt wysoka – przyznaje Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent odpowiedzialny za inwestycje.
ZDM oszacował, że pierwszy etap systemu (jego budowa na Powiślu, Śródmieściu, Pragach i Targówku) będzie kosztował ok. 80 mln zł. Prace na Powiślu Siemens wykona za 34 mln zł, ale za następne rejony chce ponad 100 mln.
System w wymienionych dzielnicach ma być gotowy w marcu 2008 r. Jednak po unieważnieniu przetargu... – Dotrzymać tego terminu będzie trudno – przyzaje Urszula Nelken, rzecznik ZDM. Dodatkowo ZSZR ma być w połowie dofinansowany przez UE i opóźnienie mogłoby spowodować utratę tych pieniędzy – rozliczenie inwestycji powinno być gotowe w czerwcu 2008 r.
2 komentarze:
A to wszystko wina Kaczorów i tego wstrętnego komisarza
sysko pszes kaszyńskiego i marsinkieficza??
jakby to wypowiedziała BEZ takich zjazdów to bym na nią zagłosował xP
Prześlij komentarz
Uwaga: Komentarze nie są moderowane (poza wyjątkowymi przypadkami), ale proszę pamiętać, że każdy bierze odpowiedzialność za treść swoich wpisów.