16 sty 2008

O "przez władze Warszawy, które zwlekały" i o "bo ja nie gadam, tylko robię".

Kampania wyborcza:
- Chciałam pokazać państwu, że możliwe jest dojechanie na Okęcie w 17 minut, omijając korki - zapewniła Gronkiewicz-Waltz.

Maszyna, którą jechali dziennikarze, pokonała przewidywaną trasę w ciągu mniej więcej 20 minut. W planach Hanny Gronkiewicz-Waltz jest uruchomienie w ciągu dwóch lat trasy, która umożliwi przewóz podróżnych Warszawy Centralnej do tunelu pod terminalem II. - Tunel już istnieje tak jak trakcja, którą trzeba tylko dostosować - argumentował doradca do spraw komunikacji Gronkiewicz-Waltz Leszek Ruta. Dodał, że pociąg na Okęcie mógłby kursować pięć razy w ciągu godziny w szczycie. Cała inwestycja ma kosztować 350 mln zł.

(...)

Hanna Gronkiewicz-Waltz zapytana czy nie obawia się, że za 4 lata, ktoś może zrobić to samo, czyli analizować jej niewykonane inwestycje odpowiedziała: - Nie boję się, bo ja nie gadam, tylko robię.
Źródło: Link do strony.

Program wyborczy:
Na Okęcie pociągiem z dala od korków.

Obecnie na terminal lotniczy Okęcie można dojechać jedynie samochodem lub skorzystać z komunikacji miejskiej, gdzie pasażerowie są narażeni na grasujących kieszonkowców.

Przez lata zapomniano o pobliskiej linii kolejowej Warszawa - Radom, która może od zaraz pełnić alternatywę dla wiecznie zakorkowanej ul. Żwirki i Wigury. W pierwszym etapie tymczasowo wykorzystamy istniejącą bocznicę kolejową dochodzącą do lotniska od stacji Warszawa - Okęcie, która obsługiwać będą szynobusy. W dalszej przyszłości zbudujemy tunel odchodzący od linii radomskiej. Dzięki temu czas dojazdu do centrum wyniesie ok. 20 minut, bez możliwości i ryzyka ugrzęźnięcia w korku. Na trasie obowiązywać będzie normalna taryfa miejska.
Źródło: Program Platformy Obywatelskiej dla Warszawy na lata 2006-2010.

Rzeczywistość po wyborach:
Warszawie grozi kolejna kompromitacja związana z nieudolnie rozbudowywanym lotniskiem Okęcie. Tym razem wyjątkowo nie z winy Portów Lotniczych, ale przez władze Warszawy, które zwlekały z wyborem przewoźnika kolejowego dla trasy między lotniskiem i centrum.

Polskie Linie Kolejowe zapewniają, że na początku 2010 roku będzie gotowy łącznik kolejowy między Okęciem i Dworcem Zachodnim.

Wtedy powinny być już gotowe nowe pociągi dla pasażerów z lotniska. Nie będą.

– Nawet gdybym dziś podpisał kontrakt z miastem, nie zdążę już sprowadzić na czas nowego taboru – powiedział „Rz” prezes Szybkiej Kolei Miejskiej Leszek Walczak.

A to ważne stwierdzenie – należąca do miasta spółka SKM to główny kandydat na przewoźnika dla Okęcia. Ratusz może bowiem albo dać kontrakt z tzw. wolnej ręki SKM, albo ogłosić otwarty przetarg (oprócz miejskiego przewoźnika wystartują w nim zapewne Koleje Mazowieckie i prywatni operatorzy, np. Arriva czy Veolia).

Dlaczego nie uda się sprowadzić taboru? Dla lotniskowej trasy potrzeba 13 pociągów. Od momentu zamówienia do zakończenia dostaw minie co najmniej półtora roku. (...)
Źródło: kmaj, Na lotnisku Okęcie będą stacja i tory, ale zabraknie... pociągów, Rzeczpospolita, link do strony.

Ostatnia informacja z Urzędu w sprawie połączenia kolejowego z Okęcia do Centrum:



PS Dziękuję za link.

4 komentarze:

Anonimowy pisze...

polecam ostatni numer Wprost - artykul o spalarni smieci.

Anonimowy pisze...

O to samo chciałem zaapelować do autora:
artykuł o najdroższej oczyszczalni na świecie i równie bezsensownej spalarni - ostatni numer Wprost.

pretm pisze...

Tak, otrzymałem link do artykułu i umieszczę go wkrótce.

Aksta pisze...

Tramwajem wodnym po Wiśle będzie jeszcze szybciej....

Prześlij komentarz

Uwaga: Komentarze nie są moderowane (poza wyjątkowymi przypadkami), ale proszę pamiętać, że każdy bierze odpowiedzialność za treść swoich wpisów.