29 wrz 2008

O wsparciu finansowym miasta ani słowa.

Dzisiejszy Dziennik:
To ma być wielkie, muzyczno-filmowe wspomnienie najważniejszych wydarzeń z lat 80. Lech Wałęsa dziś świętować będzie uroczyście 25. rocznicę przyznania mu pokojowego Nobla i swoje 65. urodziny. Galę z tej okazji poprowadzą Krystyna Janda i Jerzy Radziwiłowicz. Relację z imprezy obejrzymy dzień później w Polsacie.

(...) Druga część uroczystości będzie miała miejsce w grudniu w Gdańsku (czyli w 25. rocznicę gali w Oslo). Spodziewani są inni nobliści i wybitni przywódcy z całego świata.

Łączny koszt obchodów wraz z publikacjami wynosi to ok. 6 mln zł. Są to pieniądze pozyskane przez Instytut Lecha Wałęsy i Europejskie Centrum Solidarności głównie od prywatnych sponsorów i z ministerialnych grantów.
Źródło: Link do strony.

Kiedy w czerwcu pojawiła się pierwsza informacja że miasto jest współorganizatorem imprezy Lecha Wałęsy, zapytałem w Ratuszu o rolę urzędu w organizacji tej imprezy.

Urząd miasta miał brać udział zarówno w przygotowaniu organizacyjnym koncertu, jak również zaangażować się finansowo. Na moje pytanie o koszt współfinansowania uroczystości otrzymałem tylko zapewnienie, że informacja będzie dostępna bliżej daty koncertu.

Ponownie przesłałem swoje pytanie 11 września i 20 września. Tydzień temu otrzymałem krótkie zapewnienie: "Sprawdzę to i przekaże informacje." I od tego czasu nic.

Czy to aż taki problem (bo braku informacji nie podejrzewam) przyznać, ile Ratusz wydał z miejskiej kasy na te uroczystości? Panie Rzeczniku więcej odwagi.

4 komentarze:

Anonimowy pisze...

ta ekipa rozgłosu boi się jak ognia:) a ja chętnie dowiem się ile ten bal kosztował. trzymam za ciebie kciuki.

pretm pisze...

Dzięki, ale nie liczyłbym na wiele.

Bufetland będzie trzymał tą informację.

Anonimowy pisze...

no dobra ale czy takie informacje nie są jawne? przecież to są moje pieniądze jako warszawiaka i mam prawo wiedzieć??

pretm pisze...

Źle się wyraziłem. Oczywiście, że takie informacje powinny być jawne i Ratusz powinien je udostępnić. Tylko teraz już wątpię, że uzyskam do nich dostęp.

Ale radni nie powinni mieć z tym problemu.

Prześlij komentarz

Uwaga: Komentarze nie są moderowane (poza wyjątkowymi przypadkami), ale proszę pamiętać, że każdy bierze odpowiedzialność za treść swoich wpisów.